StoryEditor

Sen z Bratislavy: Touareg

23.03.2003, 23:00

Zaujímavý je vznik myšlienky na výrobu automobilu kategórie SUV (športovo úžitkové), ktorý má dnes názov Touareg. Predseda Predstavenstva Volkswagenu Bratislava Jozef Uhrík mal sen: vyrábať v Bratislave terénny automobil. Ďalší člen predstavenstva Karl Peter Wilhelm z Nemecka pomohol pri realizácii myšlienky. Vznikol prvý prototyp pod názvom Háčik. Vymysleli ho v Bratislave a názov mal vyjadrovať návnadu (pre vedenie koncernu VW či pre zákazníkov?).
Výsledok. Touareg patrí k terénnym automobilom najvyššej triedy. Kompletne pozinkovaná karoséria je najdlhšia (4 754 mm) a najširšia (1 928 mm) v segmente európskych terénnych automobilov a aj rázvor osí kolies 2 855 mm je najdlhší. Súčasne však -- a to je typické pre celkovú koncepciu -- je Touareg nižší (1 726 mm) než ostatné terénne automobily najvyššej triedy. Z tohto pomeru rozmerov vznikol zvlášť dynamický a elegantný vzhľad. Pritom vnútorná výška kabíny nezaostáva za ko...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/auta-2, menuAlias = auta-2, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
18. máj 2024 08:51