StoryEditor

Menej záujemcov o letiská nemusí znížiť cenu

21.11.2005, 16:35
Autor:
TASRTASR
Vylúčenie konzorcia TwoOne z tendra a s tým súvisiace zníženie celkového počtu uchádzačov o slovenské letiská nie sú podľa konzorcia Independent Slovak Aiport Partners (ISAP) dôvodom na zníženie cenových ponúk ostatných záujemcov.

Vylúčenie konzorcia TwoOne z tendra a s tým súvisiace zníženie celkového počtu uchádzačov o slovenské letiská nie sú podľa konzorcia Independent Slovak Aiport Partners (ISAP) dôvodom na zníženie cenových ponúk ostatných záujemcov. Uviedla to dnes na tlačovej konferencii generálna riaditeľka Galaxy Fund, jedného z členov konzorcia ISAP, Corinne Namblardová.
Kľúčom k úspechu privatizácie letísk v Bratislave a v Košiciach je podľa vyjadrení predsedu predstavenstva letiska Kolín-Bonn Michaela Garvensa čas, ktorý v tomto prípade hrá v neprospech letísk. Obe totiž vyžadujú neodkladné investície a rozvoj kapacít ešte pred nadchádzajúcou sezónou, čo môže zabezpečiť jedine strategický investor so silným finančným zázemím a know-how v oblasti rozvoja, prevádzkovania a marketingu letísk, uviedol Garvens.
ISAP je jedným zo 4 záujemcov na kúpu 66-% podielu v Letisku M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s., a rovnakého podielu Letiska Košice - Airport Košice, a. s. Termín na predloženie záväzných ponúk sa presunul z 21. novembra na začiatok decembra tohto roka, po tom, čo riadiaci výbor nemohol v termíne schváliť konečné znenie transakčných dokumentov pre proces privatizácie.
Podľa vyjadrení zástupcov ISAP je konzorcium pripravené ihneď predložiť aktuálnu záväznú ponuku.
"Každý mesiac oneskorenia privatizácie slovenských letísk oslabí ich postavenie v regióne a stratia tak šancu získať významnejší podiel na trhu," tvrdí Garvens.
Riaditeľ Airport Consulting Vienna (ACV) a člen konzorcia ISAP Johann Frank považuje "šumy o možnom odklade, či dokonca zrušení tendra za neopodstatnené".
V prípade, že by tender vyhralo TwoOne, konzorcium ISAP je pripravené obrátiť sa na Európsku komisiu, čo by zablokovalo investície do letísk v Bratislave a Košiciach najmenej na jeden až dva roky. Ako uviedla Namblardová, výsledkom by bola strata postavenia, keďže okolité letiská ako Viedeň, Budapešť či Praha by boli ďaleko pred nimi. "Spojením letísk Viedeň - Bratislava by vznikol monopol, ktorý by priniesol vysoké ceny a nekvalitné služby. V zdravom konkurenčnom prostredí je možné poskytnúť cestujúcim efektívne a lacné služby, čo sme dosiahli na letisku Kolín-Bonn," uzavrel Garvens.
Členmi konzorcia ISAP sú Cologne-Bonn Airport (CGN), ACV, Galaxy Fund a SNC Lavalin International.
CGN má skúsenosti s úspešným riadením letiska v silne konkurenčnom prostredí. Je expertom v oblasti nízkonákladovej prepravy, prevádzkuje najväčšie nízkonákladové letisko v Európe Kolín-Bonn. ACV je strategickou konzultačnou spoločnosťou s aktivitami v oblasti leteckého priemyslu a má skúsenosti a know-how z prevádzky letísk. Podieľala sa na viac ako 30 kľúčových privatizáciách letísk po celom svete. Galaxy Fund je kapitálový fond zameraný na dopravnú infraštruktúru - cesty, železnice, letiská, prístavy. Posledným členom konzorcia je SNG Lavalin International. Je to jedna z najväčších inžiniersko-stavebných spoločností na svete, hlavne v oblasti výstavby a prestavby letísk a letiskovej infraštruktúry.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 01:06