-- silné stránky vychádzajú hlavne z dlhodobých tradícií strojárskej výroby, zo skúseností získaných počas pôsobenia VW Slovakia, z dlhodobého budovania dodávateľských sietí a spolupráce verejného a súkromného sektora.
-- slabými stránkami sú hlavne nedostatok kvalifikovaných pracovných síl (najmä učňov), slabá inovačná schopnosť, absentujúce regionálne inovačné a rozvojové stratégie vzhľadom na potenciál automobilového priemyslu, nedobudované priemyselné parky, diaľnice a jednoznačný záujem investorov len o zelené lúky.
-- príležitosťami sú najmä existencia nových, východných trhov, potenciál existujúcich trhov okolitých krajín (Poľsko, Maďarsko, Bulharsko), možnosť širšieho zapojenia slovenskej vedy a výskumu do riešenia problémov svetového automobilového priemyslu, potenciál ďalšieho rozvoja strojárskej a chemickej výroby.
-- hrozbami sú rastúca konkurencia na nových trhoch, reinvestície veľkých výrobcov automobilov a ich rozhodnutia o globálnych presunoch výrob, ázijskí a východoeurópski výrobcovia automobilov s nízkou cenou pracovnej sily, nedostatočný rozvoj infraštruktúry, regionálnych kapacít, vzdelávacieho systému a školstva, ktoré zaostávajú za potrebami automobilového priemyslu.
Zdroj: MH SR