StoryEditor

Reklamácia tovaru na splátky

08.12.2005, 23:00

Kúpené darčeky pod vianočný stromček väčšinou nemáte možnosť vyskúšať hneď. Preto sa môže stať, že pri ich rozbalení zistíte, že sú poškodené alebo dokonca nefunkčné. Na každý predaný tovar sa však vzťahuje dvojročná záručná lehota a za chyby výrobku zodpovedá predajca. Nie je pritom dôležité, či sú chyby na predanom tovare viditeľné alebo sa o nich spotrebiteľ dozvedel až pri používaní.
Reklamovať však môžete aj tovar, ktorý ste kúpili na splátky. Podpisom zmluvy o spotrebiteľskom úvere sa automaticky stávate majiteľom zakúpeného tovaru. Ak je chybný, aj v tomto prípade si reklamáciu výrobku uplatníte priamo v predajni, v ktorej ste si výrobok kúpili. Mali by ste si teda odložiť všetky písomnosti, ktoré súvisia s tovarom (pokladničný blok, záručný list). Bez nich sa pri reklamácii nezaobídete. V priebehu riešenia reklamácie však musíte aj naďalej uhrádzať mesačné splátky spoločnosti, ktorá vám požičala peniaze. Nezodpovedá totiž sa chyby na výrobku. "Podpisom úverovej zmluvy a úverových zmluvných podmienok sa klient zaväzuje na pravidelné splácanie svojich pohľadávok, to platí aj počas reklamácie. Poskytujeme úver, nie tovar," upozorňuje zástupkyňa Home Credit Slovakia Lenka Vicenová.
V prípade uznania reklamácie vám splátková spoločnosť vráti zaplatené splátky vrátane tých, ktoré ste platili v priebehu riešenia reklamácie.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
01. máj 2024 21:35