StoryEditor

S vetrom a hudbou vo vlasoch

23.04.2007, 00:00

Pre nezainteresovaných to bude znieť šokujúco, ale tento model dokáže slúžiť celoročne kompletnej štvorčlennej rodine. V interiéri je dostatok priestoru, kufor má slušný objem 440 litrov a navyše aj úsporný a výkonný turbodieselový agregát. Okrem tohto všetkého, len čo na ňom zložíte elektricky ovládanú pevnú strechu, dá sa s ním "vystrúhať" riadna frajerina.
Nízka spotreba
Nemecká automobilka Adam Opel A.G. prichádza na trh kupé kabrioletov ako jedna z posledných. Jej Astra TT (Twin Top = dvojaká strecha) má však elegantný dizajn a premyslenú konštrukciu mechanizmu strechy i konštrukcie celku karosérie. Astra TwinTop "štartuje" na cene 850-tisíc korún za verziu Enjoy s benziniakom 1,6 (105 koní). My sme si vyskúšali dieselovú verziu, ktorá sa cenou pohybuje okolo milióna korún. Vozidlo je v tejto verzii nielen nesporne imidžové, ale aj úsporné. Napriek pohonu na naftu, nie je jeho motor ani nepokojný, ani nekultúrny. Práve naopak. Prekvapuje svojou agilitou a pružnosťou a doslova šokuje nízkou spotrebou.
Strecha v pohybe
Štvormiestne kupé sa na kabriolet zmení jednoduchým stlačením tlačidla, a to za menej než tridsať sekúnd. Keďže jednotlivé sekcie skladacej strechy sú menšie ako na iných kupé kabrioletoch, zaberá zložená strecha v Astre menej miesta. Zostáva tak viac priestoru pre cestujúcich a batožinu. Otvorená Astra TwinTop má kufor s objemom 205 litrov, zavretá 440 litrov. Na rozdiel od konkurentov možno do batožinového priestoru Astry TwinTop pohodlne vkladať batožinu alebo ju z neho vyberať aj vtedy, keď je strecha dole. Dá sa to vďaka originálnemu prvku Easy Load, ktorý po stlačení tlačidla časť strechy v kufri nadvihne asi o dvadsaťpäť centimetrov. Ďalšou výhodou je možnosť rozložiť alebo zložiť strechu aj počas jazdy, a to až do rýchlosti 30 km/h. To ocení každý, kto už pri jazde kabrioletom zažil náhlu letnú búrku alebo komu na svetelnej križovatke naskočila zelená práve v momente rozkladania či sťahovania strechy.
Radosť cestovať
Astra TwinTop je s nami skúšaným turbodieselom 1,9 CDTi nezvyčajne "živá". Svoje robí veľký krútiaci moment, výkon stopäťdesiat koní spoľahlivo kontroluje interaktívny podvozok IDS. Ak chcete jazdiť športovo, jednoducho stlačíte gombík SPORT na prístrojovej doske. Nápravy zreteľne vytvrdnú, riadenie je málo strmšie a máte pocit, že motor reaguje agilnejšie. Riziko havárie znižujú systémy aktívnej bezpečnosti jazdy, napríklad protiblokovací systém bŕzd ABS, stabilizačný systém ESPPlus alebo efektívny posilňovač kotúčových bŕzd. Pri otvorenej streche ocení posádka výbornú aerodynamiku karosérie, na predných sedadlá nevyrušuje obtekajúci vzduch pasažierov ani pri rýchlosti 80 km/h. Súčasťou vybavenia auta je, samozrejme, aj audiosystém s CD na MP3. Tak, ako sa na otvorené auto patrí, má zvýšený maximálny výkon a širokospektrálny reproduktorový systém. Veď k letnému nebu nad hlavou patrí v takomto aute aj hlasná hudba.

Plusy:
Dizajn, konštrukcia strechy, podvozok
Mínusy:
Málo odkladacích priestorov

Technické údaje:
Motor: 1,9 CDTi
Max výkon: 150 k pri 4 000 ot./min.
Max krút. moment: 320Nm pri 2 000 ot./min.
Prevodovka: 6 st. manuálna
Priemerná spotreba: 6 litrov/100 km
Pohotovostná hmotnosť: 1 440 kg
Objem batožin. priestoru: 205 -- 440 litrov
Zrýchlenie: z 0 -- 100 km/h: 10,2 s
Maximálna rýchlosť: 213 km/h

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
01. máj 2024 17:47