StoryEditor

STV chce atraktívne predvolebné diskusie, ÚVK nie

04.05.2006, 18:31
Autor:
TASRTASR

Napriek námietkam Ústrednej volebnej komisie (ÚVK) Slovenská televízia (STV) neprerobí svoj projekt vysielania predvolebných diskusií.
ÚVK vrátila STV návrh relácií, lebo je nespokojná so spôsobom výberu politických strán do skupín, s poradím skupín a vysielacím časom. "Komisia neskonštatovala porušenie zákona o voľbách, dala nám odporúčanie, ktoré nebudeme akceptovať," povedal dnes pred Radou STV generálny riaditeľ STV Richard Rybníček, ktorý nevidí dôvod, prečo meniť navrhnutý systém. Zástupcovia 21 kandidujúcich strán v parlamentných voľbách vystúpia po troch v 14 reláciách STV, ktoré televízia začne vysielať 30. mája. Rybníček povedal, že strany do relácií vyberali podľa ich doterajších predvolebných preferencií s cieľom, aby boli relácie atraktívne. Tak napríklad do prvej relácie pozvali HZD, Misiu 21 a Nádej, kým v poslednej relácii deň pred voľbami bude diskutovať Smer, HZDS a SDKÚ. V reláciách nebudú časomiery, rovnaký priestor pre diskutujúcich musí ustriehnuť moderátor. Otázky vopred známe nebudú, iba okruhy.
Situáciou sa podľa členky ÚVK Miloslavy Čutkovej komisia bude zaoberať na svojom zasadaní 18. mája. Sama si však myslí, že sa s tým už nebude dať nič robiť. Proti rozvrhu relácii STV boli podľa nej skôr menšie strany, ktoré sa chceli dostať do boja s veľkými stranami. Čas tesne pred voľbami je veľmi lukratívny. Komisia preto požiadala STV o úpravy, napríklad výber strán do relácii žrebovaním.
"Členovia ÚVK nám dávajú najavo, že majú k tomu výhrady, nemali by sme to pustiť zo zreteľa," podotýkal dnes člen Rady STV Štefan Fejko. "Komisia má podozrenie z netransparentnosti," tvrdí Bohumír Bobocký. Sám v niektorých prípadoch dramaturgii predvolebných diskusii rozumie, napríklad ak sú do nej pozvaní zástupcovia, pravice, ľavice i stredu. Debaty nezvoliteľných subjektov však podľa neho budú mať nulovú sledovanosť. "Ak k tomu STV nepristúpi bezpohlavne ako v minulosti a nevyžrebuje aj moderátora, podnety budú prichádzať," povedal predseda rady Miroslav Kollár. Väčšina rady nakoniec odsúhlasila jeho uznesenie, že navrhovaný projekt vysielania napĺňa poslanie STV.
Rybníček tiež dnes rade vysvetľoval, ako dospel k sumám, ktoré majú strany uhradiť za vysielanie svojich šotov. V STV bude každý 30-sekundový šot stáť od 30 000 do 200 000 korún, cena závisí od vysielacieho času a dňa. Rybníček povedal, že podobne ako TV Markíza sa rozhodol dať obvyklú cenu pre inzerciu. Podľa zákona o voľbách majú strany platiť náklady na vysielanie politickej reklamy. O tom, ako vyčísliť náklady, rokuje Rada pre vysielanie a retransmisiu s Ministerstvom vnútra SR.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 17:48