StoryEditor

Výstavba rýchlodráhy v Petržalke sa asi začne tento rok

12.01.2006, 14:59
Trať pravdepodobne povedie z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Celá stavba by mala stáť do 5 miliárd korún a stavať by ju mali vyše dvoch rokov.

Výstavba trate rýchlodráhovej električky z bratislavskej Petržalky do centra mesta sa zrejme začne v tomto roku. Ako pre agentúru SITA uviedol námestník bratislavského primátora Karol Kolada, nevylučuje, že v druhej polovici roka sa začne s prípravnými prácami pre výstavbu rýchlodráhy, ako napríklad s prekládkami inžinierskych sietí. Zámer výstavby rýchlodráhovej električky z petržalského Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie v súčasnosti posudzuje ministerstvo životného prostredia (MŽP). Podľa Koladu by približne do mesiaca malo MŽP určiť termín prvého z niekoľkých verejných prerokovávaní zámeru, na základe ktorých približne v máji vydá svoje stanovisko k projektu. Mesto bude môcť na základe tohto stanoviska požiadať o vydanie stavebného povolenia pre úsek trate od Bosákovej ulice po Šafárikovo námestie a o povolenie na zmenu stavby pred dokončením od Janíkovho dvora po Bosákovu. Pre tento úsek bolo vydané stavebné povolenie na pôvodný projekt ľahkého metra a začali sa tu už aj stavebné práce. "Pre rýchlodráhu v tomto úseku využijeme už hotový výkop a vybetónované stavby," spresnil Kolada.
Mesto bude výstavbu rýchlodráhy sčasti financovať z 3,2 miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004 a chce sa uchádzať aj o štátne dotácie. V tomto roku na ňu vedenie mesta vyčlenilo 120 miliónov, ďalší rok 1,7 miliardy korún. Celá stavba by mala stáť do 5 miliárd korún a stavať by ju mali vyše dvoch rokov. Trať rýchlodráhy pravdepodobne povedie z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Výškové vedenie trasy počíta s tromi variantmi - povrchové, nadúrovňové a polozapustené v povrchu.
Podľa Koladu by na rýchlodráhe mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. "Taktiež by mali byť pohodlné a pojať vyšší počet cestujúcich než súčasné električky," dodal. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke, dodal Kolada.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
12. máj 2024 08:46