Facebook/Martin Zapletal
StoryEditor

"Nebojíme sa." Aktivisti protestovali s krížom v českom Lidli

04.09.2017, 14:41
Autor:
stkstk

Dvojica aktivistov v nedeľu v dvoch olomouckých predajniach reťazca Lidl protestovala proti tomu, že obchod na svojich letákoch zmazal kríže gréckych kostolov. Dvaja ľudia v habitoch a s krížom napríklad "žehnali" tovar a znepokojili tak niektorých zákazníkov.

Protest pri jednom z obchodov viedol až k príchodu hliadky mestskej polície. Strážnici vyrazili k prvýkrát obchodu v reakcii na oznámenie o skupine ľudí s krížom, ktorí obťažujú okoloidúcich. Kým prišli na miesto, presunulo sa dianie dovnútra supermarketu.

"Vedúca predajne, ktorá situáciu oznámila, strážnikom oznámila, že po predajni chodí muž s talárom a krížom. Svojim zovňajškom budí strach, obťažuje zákazníkov oslovovaním a, krížkuje 'tovar," opísal hovorca olomouckej mestskej polície Petr Čunderle.

Mužom, ktorý žiadny tovar nepoškodil a situáciu tak vyriešil jeho odchod z predajne, bol aktivista Martin Zapletal, ktorý sa v minulosti stal známym vystrčením holého zadku na prechádzajúci americký vojenský konvoj.

Akcia v olomouckých obchodoch bola podľa jeho vyjadrenia na Facebooku reakciou na zmazanie krížov z kupol kostolov na ostrove Santorini v reklamných letákoch reťazca Lidl propagujúcich gréckej týždne.

"Vymazanie krížov je úplný vrchol a alibizmus. Ospravedlnenie Lidlu, že sa snaží multikultúrne akoby obohatiť spoločnosť a že sú nestranní, apolitickí a tak podobne, a preto kríže vymazali, je úplný úbohý výmysel. Ak chcú byť apolitickí, tak nie je dôvod kríže mazať," uviedol Zapletal.

"Máme to, čo im dovolíme, a nám sa to nepáči. Preto sme sa prišli pozrieť sem k Lidlu. Ukazujeme im, že kríže k našej krajine a našej kultúre patria a že sa nebojíme," dodal.

Lidl zásah do podoby kostolov v reklamných letákoch obhajuje práve snahou zachovať náboženskú a politickú neutralitu.

"Naším cieľom rozhodne nebolo kohokoľvek uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo. V tomto prípade išlo o výrobok predávaný na mnohých európskych trhoch súčasne v rámci tematickej akcie grécky týždeň. Dizajn obalu bol preto navrhnutý medzinárodným tímom. Do budúcnosti aktuálne skúsenosť pri tvorbe ďalších návrhov obalov budeme brať do úvahy," vysvetlili zástupcovia reťazca na sociálnych sieťach.

01 - Modified: 2022-02-18 14:46:03 - Feat.: - Title: Unikát na najväčšom sídlisku. Lidl a Kaufland idú bojovať o podobného zákazníka 02 - Modified: 2022-01-19 11:48:44 - Feat.: - Title: Známy obchodný reťazec aj v tejto neistej dobe ponúka stabilitu a príležitosti, ktoré môžu odštartovať tvoju kariéru 03 - Modified: 2021-12-16 10:31:45 - Feat.: - Title: Hovorca Lidlu Tomáš Bezák predstavuje zálohovanie vratných obalov 04 - Modified: 2021-12-16 10:38:26 - Feat.: - Title: Peniaze si buď dáte preplatiť, alebo ich venujete. Lidl spúšťa zálohovanie obalov 05 - Modified: 2021-12-01 06:52:02 - Feat.: - Title: Lidl našiel medzeru v lockdowne. Napriek hrozbám hygienikov sa vyhol opáskovaným regálom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 20:16