Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.09.2017, 00:00

IC vlakom sa začne finančne dariť. Od nového roku

Vlaky, cestujúci
Zdroj: Marek Kmeť

Štátne IC vlaky ešte nikdy nedokázali ukončiť rok so ziskom. To by sa podľa riaditeľa úseku ekonomiky ZSSK Patrika Horného mohlo čoskoro zmeniť, keďže už tento rok je hospodárenie tesne pod nulou a nedosahuje miliónové straty tak ako v minulosti. Horný preto predpokladá, že zvýšenie kapacity vlakov v roku 2018 by mohlo pomôcť prvýkrát dostať ekonomický výsledok z červených čísel.


Milióny eur v mínuse
InterCity vlaky začali fungovať ako komerčný produkt ZSSK od roku 2012. To znamená, že im štát prestal vyplácať dotácie a museli si začať zarábať samy na seba. Nie celkom to fungovalo, keďže hneď v prvom roku sa dostali do straty 3,3 milióna eur. V ďalších rokoch sa hospodárenie postupne zlepšovalo, Železničnej spoločnosti sa však nikdy nepodarilo dostať aspoň na nulu. Bývalý minister dopravy Ján Počiatek sa preto rozhodol IC vlaky zrušiť a ponechať na trase Bratislava – Košice len súkromný RegioJet.


Po necelom roku sa však situácia úplne otočila. Vládna SNS totiž presadila návrat IC vlakov a RegioJet sa po neúspešných rokovania

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.