12.10.2017, 00:00

Na Slovensku sú dáta oveľa viac otvorené ako v Česku

Firmy môžu využitím Big Data získať konkurenčnú výhodu, tvrdí pre HN riaditeľ Bisnode Jiří Skopový.

9) Neprelomiteľné heslo  Každý z nás používa každý deň niekoľko hesiel, vďaka ktorým sa loguje do svojho mailového účtu, elektronického bankovníctva, informačného systému, atď Vytvorenie hesla, ktoré by odolalo útoku hackerov a dokázalo ochrániť dáta svoj

Vaša firma sa zameriava na analýzu firemných Big Data. Nie je problém ich získavať?
Dátových zdrojov, z ktorých čerpáme, sú desiatky. Niekedy je problém so získaním dát, pretože často nie sú štruktúrované, niekedy sú v zdrojových databázach chyby. Preto na našom dátovom oddelení niektoré zdroje spracúvame aj ručne, rovnako tiež vykonávame logické kontroly dát. Tak sme schopní zaručiť vysokú kvalitu dátového obsahu.


Ako je to konkrétne s ich získavaním na Slovensku?
Vnímame, že na Slovensku sú dáta oveľa viac otvorené ako napríklad v Česku. Otváranie týchto dát širokej verejnosti, vytváranie pridanej hodnoty týmito dátami je však trendom, ktorý sledujeme naprieč celou Európou. Naším cieľom nie je len dáta zbierať, prepájať a zobrazovať na jednom mieste. Naopak, sústredíme sa na to, ako dať obrovskému množstvu informácií pridanú hodnotu, dopĺňame kontext, trendy, štatistiky, odhaľujeme zaujímavé súvislosti, ktoré nie sú na prvý pohľad zrejmé.


Big Data sú aj citlivé, ako si strážite ich bezpečnosť v cloude?
S nedôverou voči cloudu sa stretávame predovšetkým vo väčších spoločnostiach, ktoré chcú mať dáta pod svojím dohľadom. Sme schopní ponúknuť im inhouse riešenie, to znamená, že dodávame naše aplikácie a dáta priamo na servery zákazníka. Disponujeme nielen verejne dostupnými dátami, ale aj dátami, ktoré sú obchodne veľmi citlivé; takými sú napríklad informácie o tom, ako rýchlo firmy platia svoje faktúry. Bezpečnosť dát berieme vážne a kladieme dôraz na to, aby naši zákazníci mali istotu, že sú ich údaje v úplnom bezpečí.

Venujete sa aj automatizácii pri „decision makingu“. O čo ide?
Cieľom decision makingu je skrátiť potrebný čas na rozhodnutie o kredibilite preverovaného subjektu. Veľký efekt zavádzania tejto služby prinesie tým firmám, ktoré majú veľké množstvo zákazníkov. Automatizovaný rozhodovací proces pracuje na základe jasne definovaného algoritmu, a preto je úplne transparentný. Snahou je minimalizovať počet rozhodnutí, ktoré musia prejsť manuálnym posúdením, pretože tento proces konzumuje čas ľudí, ale zárov

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.