Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.11.2017, 00:00

„Polovicu z nich by som už ani nenazýval cestou.“ Regionálne vozovky sú vo vážnom stave

Župy musia zo svojich rozpočtov zaplatiť opravy takmer štyroch tisícok kilometrov ciest.

kvalita cestnej premávky, cesty, doprava
Zdroj: Pavol Funtál

Väčšina navigácií ponúka vodičom možnosť vyhnúť sa plateným autostrádam. Pri regionálnych komunikáciách podobné tlačidlo neexistuje. Do styku s cestami II. a III. triedy prichádza do kontaktu každý vodič. Takmer tretina ciest je pritom v nevyhovujúcom alebo dokonca havarijnom stave. Najviac kilometrov čaká na opravu v Banskobystrickom a Prešovskom kraji. Za ich údržbu sú zodpovedné župy, ktoré na rekonštrukciu hľadajú peniaze vo svojich rozpočtoch. To je však podľa odborníkov často problém.


Zanedbané regionálne tepny
Regionálne vozovky tvoria väčšinu našej dopravnej infraštruktúry. Kým diaľnice a jednotky majú na Slovensku dĺžku viac ako štyritisíc kilometrov, cesty druhej a tretej triedy až takmer 14-tisíc. „Majú veľký význam, tvoria regionálnu obsluhu, a tak sú to cesty, na ktorých sa dosahujú veľké intenzity,“ upozornil generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák. Ich aktuálny stav však tomu nezodpovedá. Analytik z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej situáciu považuj

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.