StoryEditor

Slovenský automotive ťahajú štátne dotácie

22.11.2017, 23:00
Podľa odborníkov je návratnosť poskytnutých dotácií vysoká. Stačí, aby sa investor na našom trhu zdržal aspoň desať rokov.

Ak je skutočne automobilový priemysel hnacím motorom našej ekonomiky, tak vláda je rozhodne nohou, ktorá ho pri každej príležitosti nakopne do vyšších otáčok. A má na to dobré dôvody. Príkladom je Kia, ktorá si z rozpočtu dosiaľ vzala najviac. 230 vyčerpaných miliónov však nahradila viac ako 920 miliónmi eur odvedenými do spoločnej kasy. „Bez štátnych dotácií by Slovensko určite nemalo toľko spoločností z automobilového priemyslu. Návratnosť je vysoká v prípade, že dotovaná firma ostane v krajine v priemere dlhšie ako 10 rokov,“ konštatuje analytik spoločnosti Finlord Boris Tomčiak.

Významní subdodávatelia
Najnovšie sa na Slovensku rozhodli ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:13:32 - Feat.: - Title: Top farmár pre HN: Sektor je paralyzovaný. Jediná cesta je prenášať problémy na dodávateľov alebo na banky 03 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 04 - Modified: 2024-04-19 12:57:47 - Feat.: - Title: Slovenské fabriky zúfalo hľadajú zamestnancov. Ako Soták, elektrárne, Kia či Chemosvit lovia študentov? 05 - Modified: 2024-04-13 17:46:36 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú proti sankčným clám na dovoz čínskych elektromobilov, obávajú sa negatívnych dopadov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 12:29