07.12.2017, 00:00

Viacero rezortov kritizuje developerov

Viacero rezorto vyjadrilo nesúhlas v pripomienkovom konaní. Problémom je napríklad trať električky či štátne pozemky.

Developeri z HB Reavis plánujú úplne premeniť starú autobusovú stanicu na Mlynských nivách na moderné nákupné centrum. Celý projekt má mať päť podlaží, z toho dve pod zemou. Na prvom podzemnom bude autobusová stanica, na druhom parkovisko. Zvyšok zaberú obchody, medzi nimi by nemal chýbať napríklad Fresh market. Celý objekt bude napojený na susedné Twin city.

začiatok výstavby: jar 2017
koniec výstavby: 2020
výška investície: 345 miliónov eur
Obchody: 70-tisíc štvorcových metrov 
Kancelárie: 30-tisíc štvorcových metrov 
Autobusová stanica: 30-tisíc štvorcových metrov 
Odhadovaná denná návštevnosť: 55-tisíc ľudí
Parkovacích miest: 2 150
Zdroj: HB Reavis

Električka spôsobí veľa hluku a zablokuje vstup do divadla. Pozemky, na ktorých sa má stavať, patria prístavom a ich vlastníkom môže byť len štát, a nie developer. Aj toto sú dôvody, kvôli ktorým niektoré ministerstvá nesúhlasia s projektmi J&T Real Estate či HB Reavis v hlavnom meste. Developeri už od marca žiadajú vládu o vydanie štatútu významnej investície pre svoje plány.

Znehodnotí umelecký zážitok
Do včerajšieho dňa bolo k celému zámeru otvorené medzirezortné pripomienkové konanie. Ministerstvá začali postupne vyjadrovať svoje negatívne postoje. Rezortu kultúry sa nepáči električka z budúcich stavieb J&T Real Estate, ktorá má viesť pomedzi Euroveu a Slovenské národné divadlo. „V dôsledku jázd električiek, ktoré by spôsobovali otrasy budovy SND, by došlo k zníženiu a znehodnoteniu umeleckého zážitku návštevníkov a v tichých pasážach inscenácií činohry a opery by došlo k nežiaducim rušeniam,“ vysvetľuje Maďaričov rezort v pripomienke. Dôvody opierajú o doterajšie skúsenosti s traťou v Starom meste. „Máme bohaté negatívne skúsenosti s riešením problematiky električkovej trate pri rekonštrukcii Reduty, sídla Slovenskej filharmónie,“ uvádza rezort. Podľa nich ani s použitím najmodernejších materiálov a technológií sa pri rekonštrukcii nepodarilo úplne zabezpečiť odhlučnenie a eliminovať vibrácie. Developer v električke problém nevidí. „Považujeme električku za mestotvorný prvok, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou centra svetových metropol aj z dôvodu ekologickej prevádzky," hovorí hovorkyňa J&T Real Estate Daniela Stričková. Dodáva, že električky premávajú v tesnej blízkosti historických budov najznámejších e

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.