07.12.2017, 00:00

Štátne IC vlaky prvýkrát prestali vytvárať stratu

Odborníci upozorňujú, že hospodárske výsledky môžu byť v skutočnosti skreslené.

Predseda parlamentu Andrej Danko (vľavo) a minister dopravy Árpád Érsek vrátili na trate IC vlaky.
Zdroj: Pavol Funtál

Cenová vojna medzi RegioJetom a štátnymi vlakmi v minulosti spôsobila, že cestujúci z Bratislavy do Košíc si mohli užívať lacné lístky a ďalšie prvky konkurenčného boja o zákazníka. Jedným z výsledkov však bolo, že obe spoločnosti boli v neustálej strate. Po viacerých zmenách, ktoré vyvrcholili odchodom RegioJetu z tejto trasy, sa čakalo, či sa monopolné postavenie národného dopravcu premietne do lepších hospodárskych výsledkov. Odborníci boli skeptickí, železničiari však hlásia, že skončia rok prvýkrát v pluse.


Viac cestujúcich
Štátne IC vlaky dosiahli za prvých desať mesiacov prevádzkový zisk 1,7 milióna eur a čistý účtovný zisk približne 150-tisíc eur. Železničiari preto predpokladajú, že aj napriek plánovaným decembrovým výdavkom na opravu vozidiel by malo hospodárenie skončiť niekde okolo nuly.


Kľúčovým faktorom, vďaka ktorým vlaky neskončia v strate, je podľa nich zmena systému prevádzky, efektívnejšie obehy súprav a plánovanie počtu vozňov v reálnom čase. „V neposlednom rade

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.