potraviny, nakupovanie, pandémiaTASR
StoryEditorDrahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.
Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.
Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 17:28:12 - Feat.: - Title: Inflácia v Rakúsku v marci stagnovala, udržala sa na viac než dvojročnom minime
02 - Modified: 2024-04-19 09:59:28 - Feat.: - Title: Je príliš skoro vyhlásiť víťazstvo nad infláciou v eurozóne, vyhlásil predstaviteľ Európskej centrálnej banky
03 - Modified: 2024-04-17 13:56:29 - Feat.: - Title: Harmonizovaná inflácia na Slovensku by sa mohla medziročne ešte mierne znižovať, myslí si analytik
04 - Modified: 2024-04-17 07:35:52 - Feat.: - Title: Rast inflácie v Británii sa v marci spomalil
05 - Modified: 2024-04-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Čo čaká trh práce po spomalení inflácie?