Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.10.2021, 00:00

Ani osemkrát nestačilo. Cena unikátnej železničnej stavby nemá v našej histórii obdobu, no ďalej sa predražuje

  • Stošesťdesiatka na slovenských koľajniciach vychádza poriadne draho.
  • Združenie na čele s Doprastavom už prekročilo vysúťaženú cenu púchovskej trate o desiatky miliónov.
Ani osemkrát nestačilo. Cena unikátnej železničnej stavby nemá v našej histórii obdobu, no ďalej sa predražuje
Zdroj: TASR/Milan Kapusta

Pred piatimi rokmi začali železnice na strednom Považí manažovať unikátnu stavbu. Svojou cenou v histórii Slovenska nemá obdobu. Modernizácia starej trate s vyrovnaním zákrut pri Púchove mala pôvodne stáť 365 miliónov eur a vlaky tu dnes mali jazdiť v plnej premávke už druhý rok. Nateraz to však vyzerá, že posledný úsek medzi Bratislavou a Žilinou prerábaný na 160-kilometrovú rýchlosť bude úplne hotový až v máji. A navyše má stáť výrazne viac, než sa predpokladalo.

Aktuálna cena po podpísaní deviateho dodatku je 385 miliónov eur s tým, že zhotoviteľ vyčerpal už aj 33-miliónovú rezervu. Štát tak spolu s Bruselom za dielo zaplatia celkovo 420 miliónov eur. Hlavným dôvodom predlžovania lehôt a zvyšovania cien majú byť dva tunely – takmer dvojkilometrový Milochov a kilometrový Diel. Pri ich výstavbe sa totiž mali pre nečakanú

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.