Volkswagen, automobilkyPavol Funtál
StoryEditorMotor sa zasekol. Pandémia nie je najväčší strašiak pre slovenský priemysel
Zatiaľ by čipová kríza mala vyjsť slovenskú ekonomiku na 1,3 miliardy eur, ale podľa analytikov sa celkový účet môže výrazne prilbížiť aj k dvom miliardám. Na porovnanie, tretia vlna pandémie má Slovensko vyjsť na zhruba dvesto miliónov.
Už krátko po prelome tisícročí bolo jasné, na akú kartu Slovensko staví. Po vstupe do Bratislavských automobilových závodov nastavil smer Volkswagen a po následnom príchode PSA, Kia a stoviek dodávateľov ako Schaeffler, Hella či Miba sme sa stali s počtom 202 vyrobených vozidiel na tisíc obyvateľov bezkonkurenčne svetovou automobilovou veľmocou.
Z kedysi malého segmentu sa tak stal obor podieľajúci sa na celkovom hrubom domácom produkte 14 percentami, na exporte polovicou a zamestnávajúci takmer 300-tisíc ľudí. Na jednej strane tak prinesie ročne do štátnej kasy 15 miliárd eur, ale na druhej ide podľa odborníkov o príliš silný pilier, ktorého podpílenie sa nám môže v zlých časoch vypomstiť.
To sa čiastočne deje aj tento ro...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-24 14:42:44 - Feat.: - Title: Čína blokuje používanie čipov od AMD a Intelu vo vládnych počítačoch, píše Financial Times
02 - Modified: 2024-03-21 23:12:21 - Feat.: - Title: Bestseller odišiel, lacný e-model pribudol. Trnavská automobilka má dostať aj sedemmiestny Citroën a malý Opel
03 - Modified: 2024-03-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Stávka Kie na Žilinu sa prejaví už v budúcom roku. Vo výrobe sa majú naraz objaviť dva e-modely
04 - Modified: 2024-02-27 11:49:03 - Feat.: - Title: Ľudia v automotive chýbajú extrémne. Je to obrovské riziko pre Volvo, tvrdí šéf automobilového zväzu
05 - Modified: 2024-02-22 15:52:28 - Feat.: - Title: Najskôr prepúšťali a prišli o svoj bestseller. Teraz za bránami trnavskej automobilky vzrastú platy