StoryEditorMegalomanské projekty na železniciach pokračujú. Štát však škrtne jeden z nich za vyše 300 miliónov
Správca tratí plánoval vyhlásiť súťaž na modernizáciu pod Tatrami už v budúcom roku. 160-ka pri Liptovskom Hrádku však zrejme tak skoro nebude.
Pri výstavbe diaľnic pribúdajú ročne desiatky nových kilometrov. Sieť železničnej infraštruktúry oproti tomu stagnuje už desaťročia. Tie najväčšie čiastky, rádovo stámiliónové investície, tu však putujú do modernizácie hlavnej severnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Tá je v súčasnosti od hlavného mesta po Žilinu takmer kompletne zjazdná rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Modernizácia železničných tratí znamená prakticky postavenie úplne novej infraštruktúry. Zahŕňa to vyrovnanie zákrut, stavbu nových mostov a prerážanie tunelov. Železnice rátali v ďalších rokoch so spustením troch megaprojektov. Ide o úseky Poprad – Spišská Nová Ves za pol miliardy eur, upravenie medzinárodného koridoru m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-17 14:16:37 - Feat.: - Title: Kováčik pre HN: Iba športový úspech dnes už sponzorom nestačí. Investičný dlh sme ešte nedobehli
02 - Modified: 2024-03-18 12:55:48 - Feat.: - Title: FOTO Takto železnice rozpredávajú majetok. Nekvalitné fotky, zničené nehnuteľnosti pod cenu a pozemky za pár šupov
03 - Modified: 2024-03-07 15:23:30 - Feat.: - Title: Cyklokoalícia žiada rezort dopravy, aby stiahol novelu cestného zákona
04 - Modified: 2024-03-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Zákopová vojna na Záhorí. Štátu sa komplikuje 200-ka na trati do Česka, hrozí blamáž
05 - Modified: 2024-03-05 17:54:54 - Feat.: - Title: Odborári upozorňujú na zlú situáciu v železničnom sektore. Začali sériu protestných zhromaždení