StoryEditor

Megalomanské projekty na železniciach pokračujú. Štát však škrtne jeden z nich za vyše 300 miliónov

26.11.2021, 10:00
Správca tratí plánoval vyhlásiť súťaž na modernizáciu pod Tatrami už v budúcom roku. 160-ka pri Liptovskom Hrádku však zrejme tak skoro nebude.

Pri výstavbe diaľnic pribúdajú ročne desiatky nových kilometrov. Sieť železničnej infraštruktúry oproti tomu stagnuje už desaťročia. Tie najväčšie čiastky, rádovo stámiliónové investície, tu však putujú do modernizácie hlavnej severnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Tá je v súčasnosti od hlavného mesta po Žilinu takmer kompletne zjazdná rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

Modernizácia železničných tratí znamená prakticky postavenie úplne novej infraštruktúry. Zahŕňa to vyrovnanie zákrut, stavbu nových mostov a prerážanie tunelov. Železnice rátali v ďalších rokoch so spustením troch megaprojektov. Ide o úseky Poprad – Spišská Nová Ves za pol miliardy eur, upravenie medzinárodného koridoru m...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-08 06:15:18 - Feat.: - Title: Ukrajina zničila väčšinu útočiacich ruských dronov, škody hlási Odeská oblasť 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 02:24