StoryEditor

Reťazce predávajú staré mäso

Keď si kúpite balené mäso v hyper- a supermarketoch, nemáte istotu, že je naozaj čerstvé a môže sa konzumovať v dňoch, ktoré sú uvedené na jeho etikete. Inšpektori totiž zistili pri kontrole veľkopredajní, že v niektorých prevádzkach prebaľovali mäso, alebo ho po uplynutí dátumu spotreby neodpisovali, ale dávali na grilovanie či inak nesprávne s ním manipulovali.

Keď si kúpite balené mäso v hyper- a supermarketoch, nemáte istotu, že je naozaj čerstvé a môže sa konzumovať v dňoch, ktoré sú uvedené na jeho etikete. Inšpektori veterinárnej a potravinovej správy totiž od 12. do 18. októbra zistili pri kontrole 313 veľkopredajní na celom Slovensku, že v 45 prevádzkach prebaľovali mäso, alebo ho po uplynutí dátumu spotreby neodpisovali, ale dávali na grilovanie či inak nesprávne s ním manipulovali. V desiatkach prípadoch zistili nedostatky vo vedení dokumentácie. Podobné prípady sa nedávno stali aj v Česku a predtým v Poľsku.
"V hypermarketoch sa mäso po dátume spotreby skôr používalo na tepelné spracovanie ako na prebalenie," uviedol včera minister pôdohospodárstva Zsolt Simon. Najkrikľavejšie prípady podľa neho odhalili inšpektori v bratislavských hypermarketoch spoločnosti Tesco vrátane žilinského. Nedostatky v evidencii zistili aj v petržalskom Carrefoure. Vo zvolenskej Hypernove a Bille predajcovia neuviedli lehotu spotreby hydiny a mäsa, ktoré bolo určené na pečenie či grilovanie. V predajni Metra Cash a Carry vo Zvolene zistili porušenia vákuových obalov. Nevhodné mäso inšpektori stiahli z predaja a voči obchodníkom začali správne konanie.
"Je nám ľúto, že napriek kvalitnému systému školení a ďalším interným opatreniam na zabezpečenie požadovanej kvality zlyhal ľudský faktor. Urobíme všetko pre to, aby k podobným situáciám nedochádzalo a Tesco naplnilo očakávania zákazníkov," uviedla pre HN Oľga Hrnčiarová, manažérka oddelenia vonkajších vzťahov Tesco Stores SR.
Spoločnosť Ahold Slovakia, ktorá prevádzkuje Hypernovy, zatiaľ nepozná závery kontroly, a preto považuje za predčasné sa k nim vyjadrovať. "Snažíme sa o maximálnu kontrolu kvality mäsa a nezistili sme žiadne vážne nedostatky," uviedla Diana Stanková z marketingu Ahold.
Podľa obchodného riaditeľa spoločnosti Billa Petra Seidnera za zistenie v zvolenskej prevádzke môže zlyhanie ľudského faktora. "Kvalita a čerstvosť je naša priorita. Billa má vlastné smernice, ktoré určujú postup pri práci s potravinami," povedal Seidner.

01 - Modified: 2003-01-27 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Washington: Irak nehovorí inšpektorom pravdu 02 - Modified: 2003-01-27 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Z Blixovho vystúpenia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 05:39