Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.12.2021, 00:00

Obrat po dlhých rokoch. Česká automobilová legenda Škoda na Slovensku stráca

Českému výrobcovi áut hrozí na našom trhu strata líderskej pozície v oblasti predajov. Tú roky okupoval s podielom pohybujúcim sa okolo 25 percent. Teraz mu však dýchajú na krk konkurenti z Ázie.

Žiadna značka v oblasti predaja osobných automobilov sa na našom trhu nikdy netešila takej obľube ako česká Škoda. Mladoboleslavský výrobca totiž na našom trhu rok čo rok dosahuje 20 až 25 percent celkových predajov. Bestsellery sú jasné. U Slovákov majú úspech najmä modely Fabia a Octavia.

Ešte začiatkom tohto roka sa zdalo, že si Škoda ukrojí z celého trhu tretinu. Vtedy výrobca vďaka odloženej spotrebe, rastu fleetových predajov a štartu produkcie nových modelov okupoval u nás viac ako 28 percent trhu a mimoriadne silní konkurenti ako Volkswagen, Hyundai či Kia mali problém dostať sa cez desať percent.

Úspešná značka však v týchto mesiacoch ráta obrovské škody. Dôvodom je čipová kríza, ktorá nedávno odstavila všetky tri výroby na domácom trhu, ako aj s tým spojené predĺženie dodacích lehôt jej modelov.

Na nepriaznivý vývoj reaguje aj zákazník. Podiel značky na slovenských predajoch je totiž podľa najnovších údajov Zväzu automobilového priemyslu v októbri tohto roka vôbec najnižší.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.