Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.12.2021, 19:00 Aktualizované dňa 05.12.2021 o 18:13

Online biznis na Slovensku už nasadol na vianočný ošiaľ (infografika)

Maloobchodné prevádzky pokračovali v októbri v medziročnom raste tržieb, aj keď sa ich intenzita oproti septembru znížila. Opäť sa darilo najmä e-shopom, ktoré očakávajú podobný vývoj aj v ďalších mesiacoch.

Online biznis na Slovensku už nasadol na vianočný ošiaľ (infografika)
Zdroj: Alza

Slovákom nakupovanie chutí. Ešte v úvode roka maloobchodné tržby zažívali medziročný pokles, avšak s uvoľnením opatrení sa aj obraty obchodníkov pohli k rastu. Ten pokračoval aj v októbri, keď v porovnaní s tým minuloročným stúpol o 2,2 percenta, oproti predpandemickému roku dokonca až o päť percent.

Medzimesačne však tržby v domácom maloobchode poklesli o 2,7 percenta, za čo môžu výsledky supermarketov a hypermarketov, ktoré sa medziročne zhoršili o jedno percento.

O niečo menší, ale stále výrazný nárast má aj online obchod. V porovnaní s vlaňajškom poskočil o 8,2 percenta a v porovnaní s rokom 2019 až o 24,4 percenta.

Online biznis tak potvrdzuje svoju silnú pozíciu, z ktorej sa teší aj spoločnosť Alza.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.