Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Správcu štátnych koľajníc dlhodobo trápia problémy s financiami. Kolos preto začal na pokyn ministerstva financií so šetrením. Tento rok tak začali s odpredajom svojho majetku.

Napríklad takzvané železničné nemocnice však zatiaľ predávajú neúspešne. Okrem toho by v budúcnosti mali vysoké personálne náklady firmy čiastočne riešiť dispečerské centrá a automatizácia.

Rysuje sa však aj ďalšia možnosť, ako ušetriť, respektíve míňať menej. Tou sú partnerstvá so súkromným sektorom, ktorý by podľa vyjadrení ministra Andreja Doležala mohol pomôcť napríklad pri rekonštrukcii Hlavnej stanice či pri výstavbe novej stanice Filiálka na Trnavskom mýte.

Ešte skôr by však k spolupráci so súkromníkom mohlo prísť v prípade novej zastávky na Patrónke, kde si svoju centrálu plánuje postaviť slovenská spoločnosť ESET.

„Máme zaujímavý projekt – iniciatívu na Červenom moste pri Železnej studienke v spolupráci so spoločnosťou ESET, ktorá tam má svoje záujmy. Firma prejavila iniciatívu spolupodieľať sa na prestupnom uzle,“ uviedol minister Doležal.

Možný PPP projekt

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.