Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.12.2017, 00:00

Dankove plány nekončia na koľaniciach. Národní dopravcovia majú fungovať vo vzduchu aj na vode

Pred rokom sa na koľajnice vrátili IC vlaky, RegioJet sa v reakcii stiahol z hlavnej trate.

Dankove plány nekončia na koľaniciach. Národní dopravcovia majú fungovať vo vzduchu aj na vode
Zdroj: TASR/M. Svítok

Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše – veta ešte spred volieb v podaní šéfa SNS Andreja Danka už zľudovela. Ako vtedy dodal: „Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč.“ Čiastočne sa tak aj stalo. Posilnila sa pozícia národného železničného dopravcu a podobné inštitúcie sa spomínajú pri tranzite po vode i vo vzduchu. Na stole je aj nápad na trasu pre cyklistov. HN prinášajú prehľad v jednotlivých oblastiach.

Po koľajniciach

Po voľbách sa stala SNS súčasťou vládnej koalície. Dankovi, už ako predsedovi parlamentu, sa podarilo presadiť opätovné zavedenie štátnych IC vlakov. Súkromný RegioJet v reakcii na tento krok odišiel z trasy medzi Bratislavou a Košicami a národný železničný dopravca tak na nej získal monopol. Analytici očakávali, že štátne vlaky budú tak ako v minulosti vyrábať veľkú stratu a hovorilo sa tiež o zhoršení služieb pre cestujúcich. Po roku sa zdá, že sa pesimistické predpovede nenaplnili. Štátne IC vlaky totiž dosiahli za prvých desať mesiacov prevádzkový

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.