28.12.2017, 00:00

Dankove plány nekončia na koľaniciach. Národní dopravcovia majú fungovať vo vzduchu aj na vode

Pred rokom sa na koľajnice vrátili IC vlaky, RegioJet sa v reakcii stiahol z hlavnej trate.

Predsedu národniarov koncoročná bilancia z politického hľadiska zrejme nesklame. SNS sa aj vďaka nemu začiatkom roka v prieskumoch verejnej mienky stabilne udomácnila nad hranicou zvoliteľnosti a v marcových parlamentných voľbách získala 8,6 percenta voličov. 

Povolebné rozhovoryukázali, že Danko bol jedným z rozhodujúcich faktorov pri formovaní vlády. Práve po jeho súhlase vstúpiť do koalície so Smerom sa k tejto alternatíve napokon priklonili aj Most-Híd a Sieť. 

Danko sa stal predsedom parlamentu a zo svojej pozície zásadne menil rokovací poriadok.Dostal sa aj do sporu s ministrom kultúry Marekom Maďaričom ohľadne vplyvu na verejnoprávnu RTVS. Zároveň priznal, že v budúcnosti by chcel zabojovať o kreslo premiéra. 

Politológ Tomáš Koziak si myslí, že na ďalší vzostup Danka môže mať vplyv jednak vývoj v Smere, ale aj jeho vlastné správanie. „Bude to závisieť od toho, ako si bude počínať Smer, či sa objavia nové kauzy a ako sa k nim Smer postaví,“ hovorí Koziak a dodáva, že ďalším problémom môžu byť vtipy, ktorým dnes Danko čelí najmä na internete.
Zdroj: TASR/M. Svítok

Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše – veta ešte spred volieb v podaní šéfa SNS Andreja Danka už zľudovela. Ako vtedy dodal: „Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč.“ Čiastočne sa tak aj stalo. Posilnila sa pozícia národného železničného dopravcu a podobné inštitúcie sa spomínajú pri tranzite po vode i vo vzduchu. Na stole je aj nápad na trasu pre cyklistov. HN prinášajú prehľad v jednotlivých oblastiach.

Po koľajniciach

Po voľbách sa stala SNS súčasťou vládnej koalície. Dankovi, už ako predsedovi parlamentu, sa podarilo presadiť opätovné zavedenie štátnych IC vlakov. Súkromný RegioJet v reakcii na tento krok odišiel z trasy medzi Bratislavou a Košicami a národný železničný dopravca tak na nej získal monopol. Analytici očakávali, že štátne vlaky budú tak ako v minulosti vyrábať veľkú stratu a hovorilo sa tiež o zhoršení služieb pre cestujúcich. Po roku sa zdá, že sa pesimistické predpovede nenaplnili. Štátne IC vlaky totiž dosiahli za prvých desať mesiacov prevádzkový zisk 1,7 milióna eur a čistý účtovný zisk približne 150-tisíc eur.

Podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislava Cenkého sa výrazne nezhoršili ani poskytované služby, a to aj vďaka štandardu, ktorý nastolil RegioJet. „Odchodom RegioJetu mala ZSSK ľahší štart znovuzavedených IC vlakov, keďže cestujúci zvyknutí na k

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.