30.01.2018, 00:00

O linku do Komárna bude RegioJet bojovať v súťaži

Do súťaže na prevádzku vlakov s dotáciou od štátu sa chce zapojiť aj ZSSK.

Takto vyzerala jedna z posledných jázd RegioJetu na trase Bratislava - Košice.
Zdroj: HN/Peter Mayer

V súčasnosti na Slovensku vypravuje s dotáciou od štátu vlaky len jeden súkromný dopravca. Ide o spoločnosť RegioJet, ktorá prevádzkuje vlaky na trase medzi Bratislavou a Komárnom. Deje sa tak od marca 2012 a dopravca má na tieto služby so štátom zmluvu do decembra 2020. Kto však bude vypravovať vlaky na trati po uplynutí zmluvy s RegioJetom, má podľa ministerstva dopravy a výstavby ukázať súťaž. Okrem toho rezort dopravy avizoval odštartovanie súťaže o 35 ďalších trás. Podľa odborníkov je však problém so zastaranosťou železníc.

Lukratívna trasa
RegioJet opäť zvýšil od pondelka 22. januára kapacitu vlakov na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom. Spoločnosť totiž začala nasadzovať do prevádzky novú súpravu, čím zvýšila celkovú kapacitu približne o 500 miest. Nový spoj odskúšal aj minister dopravy Árpád Érsek. Previezol sa ranným spojom z Kvetoslavova do Bratislavy. Pripomenul, že na vyťaženej trase sa už nedá pridávať viac spojov, keďže trať je jednokoľajná, kapacitu teda možno zvyšovať len predlžovaním vlakov. „Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí,“ konštatoval minister, ktorý sa nevyhol ani kritike. Jeden z ranných spojov smerom do Bratislavy totiž meškal približne hodinu. „Ľudia sa právom rozčuľovali,“ zhodnotil Érsek. Za meškaním bola podľa RegioJetu technická porucha.


Dôvodom na posilňovanie kapacity je rapídny nárast záujmu o cestovanie na tejto linke. „Za posledných päť rokov sa na tejto trase zvýšil RegioJetu počet cestujúcich takmer štvornásobne. Kým predchádzajúci dopravca odviezol na tejto trati približne 790-tisíc cestujúcich ročne, RegioJet ich minulý rok odviezol viac ako 2,7 milióna,“ povedal pre HN hovorca RegioJetu Martin Žarnovický. Avizoval tiež, že spoločnosť plánuje zaviesť v rannej špičke z Komárna do Bratislavy veľkokapacitnú súpravu, ktorá by sa skladala až z troch jednotiek. Tá by ponúkla viac ako 430 miest na sedenie a dokázala pohodlne odviezť všetkých cestujúcich.


Popularitu trate docenil aj Rastislav Cenký, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. „Čo sa týka regiónu Bratislava, trať Bratislava – Komárno je pozitívnym príklad

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.