Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.02.2018, 00:00

Maslová kríza pomohla výrobcom nátierok

Generálny riaditeľ spoločnosti Palma, Martin Varga v rozhovore pre HN priznal, že potravinová hystéria im pomohla naštartovať víziu.

Martin Varga
Zdroj: Pavol Funtál

Na jeseň minulého roka vypukla takzvaná maslová kríza. Potešili ste sa jej vy ako výrobca rastlinných nátierok?

V maslovej kríze nie je vyslovený víťaz. My sme zaznamenali štvorpercentný nárast v tržbách. Videli sme v tomto smere slušný priestor pre spotrebiteľa a oslovili sme ho. Zároveň nám to pomohlo inšpirovať sa pri nových produktoch s vyšším obsahom masla a urýchliť ich vývoj a uvedenie na trh.

Boli ste už dopredu pripravení, že sa klasické maslo stane kvázi luxusným tovarom?

Dôležité je povedať, že táto kríza bola pol roka dopredu komunikovaná. Neprišlo to zo dňa na deň a trvalo to vlastne len tri mesiace. My sme mali pripravenú určitú víziu a situácia, ktorá nastala, ju len urýchlila. Na druhej strane neprišlo k prudkému odklonu spotrebiteľov ani na strane výrobcov masla, ani na našej strane.

Pred určitým obdobím zažívali rastlinné nátierky rozmach, no teraz je to skôr naopak a ľudia sa uchyľujú k tradičnému maslu. Ako sa s týmto môže výrobca vysporiadať?

Takúto negativitu nepociťujem. Jedna strana odbornej verejnosti tvrdí, že maslo je zdravšie, druhá zasa, že rastlinné nátierky. Obidve kategórie momentálne na trhu rastú, na úkor predaja konzervovaných produktov. U nás doma takisto polovica rodiny spotrebúva maslo, druhá zasa nátierky.

Odkiaľ pochádzajú suroviny, z ktorých vyrábate vaše produkty?

Väčšina surovín pochádza zo Slovenska. Kozmetiku aj tuky vyrábame na Slovensku.

V roku 2013 sa však časť výroby presunula do Českej republiky. Prečo?

Aj keď som v tom období nepôsobil v Palme, považujem zatvorenie tejto prevádzky na Slovensku za dôležité. Technológia, ktorá sa tu využívala, bola zastaraná a nevyhovovala požiadavkám výroby. Naším zámerom je však vrátiť výrobu olejov na Slovensko a potvrdiť status spoločnosti Palma, ktorá bola a je slovenskou firmou a stabilným domácim dodávateľom.

Môžete tieto plány priblížiť?

Bude to určite mimo Bratislavského kraja. Najskôr sa zameriame na výrobu malých ochutených olejov a postupne na tie väčšie. Malo by sa to uskutočniť na úrovni dvoch až piatich rokov.

O aké oleje teda pôjde?

Väčšiu časť by malo tvoriť to, čo je dostupné na Slovensku. Teda prinesieme makový, orechový, marhuľový a ľanový olej. Ak hovoríme o exotických olejoch, ako napríklad kokosový alebo palmový, tam sa určite nechystáme.

Keď ste presunuli svoje aktivity do Čiech, tak sa objavili vyjadrenia, že váš olej už nie je taký kvalitný. Prečo nastali tieto dohady?

V tom čase som

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.