23.02.2018, 00:00

Obchvat Bratislavy narazil na problémy. Bude neskôr a drahší

Ministerstvo je postupom koncesionára znepokojené. Analytik vidí vážne chyby aj na strane štátu.

obchvat
Zdroj: HN

Po dvoch rokoch úvodných prác sa má na jar začať výstavba obchvatu Bratislavy naplno. Vyplýva to z plánov konzorcia D4/R7, ktoré vedie španielska firma Cintra. Na Španielov zareagoval bratislavský primátor Ivo Nesrovnal masívnou opravou kľúčových ťahov v Bratislave. Práce na obchvate aj na oprave ciest v hlavnom meste majú byť dokončené v roku 2020. Koncesionár aj Národná diaľničná spoločnosť však po dvoch rokoch stále zápasia s problémami.

O obchvate Bratislavy a dopravnej situácii v hlavnom meste sme sa v HNtelevízii v prvej polovici februára rozprávali s predsedom správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrejom Matejom:

Boj s pozemkami
Španieli sa ponúkli vybudovať obchvat za prekvapivo nízku sumu. Zmluvu o necelých 1,9 miliardy eur v roku 2016 podpísal s koncesionárom projektu vtedajší minister dopravy Roman Brecely. Spoločnosť Cintra si začala koncom roka upravovať potrebné pozemky. „Prípravné práce zahŕňali výruby stromov. Výruby boli realizované na úsekoch, kde povolenie na výrub nepodmieňovalo jeho uskutočnenie platným stavebným povolením,“ sumarizovalo konzorcium. Išlo predovšetkým o oblasť Jaroviec a Dunajskej Lužnej. Vylesňovaním sa však problémy s pozemkami neskončili.

Diaľničiari totiž od občanov, ale aj firiem doteraz vykupujú parcely, ktorých sa má výstavba obchvatu dotknúť. „Na výkup pozemkov tvoriacich trvalý záber stavby D4/R7 NDS minula doteraz 296,6 milióna eur,“ vyčísli

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.