Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.03.2018, 00:00

Sporné diaľničné projekty skúša ministerstvo znova

V čase hospodárskej krízy boli PPP projekty nezodpovedným krokom, tvrdí analytik INEKO. Dnes sa podľa ministerstva dopravy osvedčili.

Sporné diaľničné projekty skúša ministerstvo znova
Zdroj: HN

Od uzatvárania miliardových koncesionárskych zmlúv na stavbu ciest uplynulo deväť rokov. Prvá vláda Roberta Fica videla príležitosť zrýchliť výstavbu infraštruktúry v projektoch partnerstva súkromného a verejného sektora. Takzvané PPP projekty sa však po výmene vlád v roku 2010 skončili fiaskom. Pre pochybnosti o efektivite a hospodárnosti megaprojektov rozhodol vtedajší minister dopravy Ján Figeľ o ich zrušení. Slovensko za odstúpenie od zmlúv zaplatilo miliónové pokuty a termíny dokončenia prác sa posunuli.

Diaľnice v balíčkoch
Prvá vláda Roberta Fica výstavbu diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 rozdelila do troch „PPP balíčkov“. Prvý z nich sa týkal úsekov D1 v celkovej dĺžke 75 kilometrov. Vtedajší minister dopravy Ľubomír Vážny uzavrel približne deväťmiliardový projekt koncom apríla 2010. Po kritike odbornej verejnosti jeho nástupca Ján Figeľ projekt zrušil. Slovensko odstúpenie od zmluvy stálo 81 miliónov eur. Väčšinu diaľničných úsekov z prvého balíka sa dne

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.