StoryEditor

Sporné diaľničné projekty skúša ministerstvo znova

22.03.2018, 23:00
V čase hospodárskej krízy boli PPP projekty nezodpovedným krokom, tvrdí analytik INEKO. Dnes sa podľa ministerstva dopravy osvedčili.

Od uzatvárania miliardových koncesionárskych zmlúv na stavbu ciest uplynulo deväť rokov. Prvá vláda Roberta Fica videla príležitosť zrýchliť výstavbu infraštruktúry v projektoch partnerstva súkromného a verejného sektora. Takzvané PPP projekty sa však po výmene vlád v roku 2010 skončili fiaskom. Pre pochybnosti o efektivite a hospodárnosti megaprojektov rozhodol vtedajší minister dopravy Ján Figeľ o ich zrušení. Slovensko za odstúpenie od zmlúv zaplatilo miliónové pokuty a termíny dokončenia prác sa posunuli.

Diaľnice v balíčkoch
Prvá vláda Roberta Fica výstavbu diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 rozdelila do troch „PPP balíčkov“. Prvý z n...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 02 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 03 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 04 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 05 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 22:42