Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.03.2018, 00:00

Viac šancí dáme lokálnym firmám

Jedine potravinársky priemysel je zodpovedný za to, že v Európe sa ponúkajú produkty rozdielnej kvality, tvrdí v exkluzívnom rozhovore pre HN Paul Pauls, generálny riaditeľ Kaufland Slovenská republika.

Paul Pauls nastúpil na pozíciu generálneho riaditeľa Kaufland Slovenská republika pred ôsmimi rokmi.
Zdroj: Pavol Funtál

Minulý rok prešli predajne Kauflandu rozsiahlymi rekonštrukciami. Koľkých prevádzok sa to týkalo a čo bolo dôvodom tohto kroku?
Každých osem až desať rokov by mali byť všetky predajne zrekonštruované, aby ich zákazníci vnímali ako moderné a atraktívne. Preto nejde o nič prekvapujúce alebo výnimočné. Doteraz ich bolo celkovo zmodernizovaných 31.

Na druhej strane, niektorým kupujúcim sa môže zdať komplikované nájsť si v novom rozložení sortimentu požadovaný tovar...
To sa stáva po každej prestavbe, hoci pri plánovaní každej prestavby sa snažíme čo najmenej meniť pôvodné rozmiestnenie tovaru. Zákazníci spočiatku hovoria, že nevedia nájsť nejaký tovar. Veľmi skoro sa však začínajú orientovať a vidia aj pridanú hodnotu, ktorú priniesla prestavba.

Čo je teda tou pridanou hodnotou?
Vo všetkých prevádzkach rozširujeme pulty. Širšia je aj ponuka chladeného tovaru, takisto zavádzame nový systém pokladní. Zároveň sa pokúšame zjednodušiť všetky cesty po predajni. Tu je aj odpoveď na vašu otázku, či bude pre kupujúceho náročnejšie vyznať sa v prevádzke. V starom Kauflande musel človek obísť celý obchod dookola, kým sa dostal k pokladni. Dnes, po prestavbe, môže ísť s vybraným tovarom rovno k pokladni. Sám si určí svoju vlastnú cestu, ktorou pôjde. Taktiež regály sú nižšie a vy máte pri nakupovaní väčší prehľad. Môžem povedať, že 95 percent ohlasov od zákazníkov je len pozitívnych.


Prestavbou prešli aj české predajne Kauflandu, ktoré zároveň okrem rekonštrukcie zmenšili aj svoje plochy. Vy ste nič podobné neurobili. Sú takéto veľké plochy predajne vôbec rentabilné?
My nechávame plochu v pôvodnej veľkosti. Naše predajne majú rozlohu od 2 500 štvorcových metrov. To je naša minimálna plocha, ktorú nebudeme ďalej zmenšovať a ani to neplánujeme v bližšej či vzdialenejšej budúcnosti. Je to plocha, na ktorej môžeme ukázať našu silu sortimentu.

Akú rozlohu teda chystáte pre vaše budúce prevádzky?
Od 2 500 až po štyritisíc štvorcových metrov. Pri rozhodovaní o výmere vychádzame z lokality a podľa toho určujeme, aká plocha bude na konkrétnom mieste najrentabilnejšia.

V novembri minulého roku ste otvorili prevádzku v bratislavskom nákupnom centre Avion, na mieste bývalej Hypernovy. Obsadili ste pritom len časť jej niekdajšej prevádzky. Chystáte sa po rekonštrukcii priestorov zabrať aj zvyšnú plochu po Hypernove?
Nie, neplánujeme to. Plochu, ktorú tam máme teraz, budeme prevádzkovať aj v budúcnosti. Zvyšné priestory, ktoré po Hypernove zostali, bude prevádzkovať Ikea Center Slovensko.

Plánujete otvárať nové predajne aj v ďalších regiónoch?
My sme už teraz vo všetkých regiónoch Slovenska (úsmev). Samozrejme, neustále chystáme nové projekty. Za jeden rok otvárame v priemere jednu až tri filiálky. Avšak na to, aby sme na nejakom mieste mohli otvoriť novú predajňu, musí byť tá lokalita skutočne veľmi dobrá a spĺňať kritériá.

Ktoré ďalšie zmeny vás čakajú tento rok?
Viacero zmien naplánovaných na tento rok sme už zaviedli doteraz. Stále však prevádzkujeme predajne, ktoré majú desať rokov. A práve tie musia byť nevyhnutne zmodernizované. Výkon, ktorý dosahuje všetkých 31 dosiaľ rekonštruovaných predajní, chceme preniesť na kompletnú škálu našich 65 predajní po celom Slovensku.

Do čoho teda budete tento rok investovať?
Pred tým, ako budeme otvárať nové prevádzky, musíme zapracovať na tých súčasných. Všade napríklad nemáme samoobslužné pokladne, pulty s čerstvým mäsom ani celý sortiment mraziarenských výrobkov či polotovarov. Na tom chceme na každej jednej prevádzke zodpovedne a kvalifikovane pracovať.

Na slovenskom trhu s maloobchodnými sieťami sa bijete o druhé miesto s Lidlom. Ste spokojní s touto pozíciou? A neuvažujete o to

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.