04.04.2018, 00:00

Storočné koľaje na juhu si vyžadujú rázne opravy

Železnice pre stav koľajníc nemajú ako zatraktívniť cestovanie z Bratislavy do Košíc južnou trasou.

Storočné koľaje na juhu si vyžadujú rázne opravy
Zdroj: Reuters

Južné železničné spojenie západu s východom Slovenska je stále v nevyhovujúcom stave. Hoci po trati od vlaňajšieho leta premáva priama linka z Bratislavy do Košíc, národný dopravca tvrdí, že celý úsek si vyžaduje zásadné rekonštrukcie. Tie môže iniciovať jedine ministerstvo v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky. Štát má na opravy koľají k dispozícii stovky miliónov z európskych fondov.


Celoplošný problém
Takzvaná južná železničná trasa je stále nedostatočne konkurencieschopná. Národný dopravca upozorňuje, že za to môže jej technický stav. „Zásadná modernizácia južnej trasy a výstavba nového spojenia s Nitrou sú nevyhnutné, pokiaľ chceme naplniť záväzky voči EÚ,“ povedal pre HN hovorca ZSSK Tomáš Kováč. „Takéto riešenia si však vyžadujú politickú odvahu a podporu,“ dodal.


Na modernizáciu tratí má Slovensko k dispozícii 332 miliónov eur z miliardového eurofondového balíka v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. V programovom vyhlásení sa vláda zaviazala zrekonštruovať približne 250 kilometrov infraštruktúry vrátane preťažených regionálnych tratí. Okrem eurofondov na to bude potrebovať tiež peniaze zo štátneho rozpočtu. Podľa čísel rezortu dopravy Slovensko od svojho vstupu do Európskej únie ob

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.