Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.04.2018, 00:00

Storočné koľaje na juhu si vyžadujú rázne opravy

Železnice pre stav koľajníc nemajú ako zatraktívniť cestovanie z Bratislavy do Košíc južnou trasou.

Storočné koľaje na juhu si vyžadujú rázne opravy
Zdroj: Reuters

Južné železničné spojenie západu s východom Slovenska je stále v nevyhovujúcom stave. Hoci po trati od vlaňajšieho leta premáva priama linka z Bratislavy do Košíc, národný dopravca tvrdí, že celý úsek si vyžaduje zásadné rekonštrukcie. Tie môže iniciovať jedine ministerstvo v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky. Štát má na opravy koľají k dispozícii stovky miliónov z európskych fondov.


Celoplošný problém
Takzvaná južná železničná trasa je stále nedostatočne konkurencieschopná. Národný dopravca upozorňuje, že za to môže jej technický stav. „Zásadná modernizácia južnej trasy a výstavba nového spojenia s Nitrou sú nevyhnutné, pokiaľ chceme naplniť záväzky voči EÚ,“ povedal pre HN hovorca ZSSK Tomáš Kováč. „Takéto riešenia si však vyžadujú politickú odvahu a podporu,“ dodal.


Na modernizáciu tratí má Slovensko k dispozícii 332 miliónov eur z miliardového eurofondového balíka v rámci Operačného programu Integr

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.