17.04.2018, 00:00

Slováci sa najviac sťažujú na nebankovky

Regulátor riešil za minulý rok takmer 2 400 sťažností od spotrebiteľov. Najviac problémov sa týkalo spotrebiteľských úverov poskytovaných nebankovkami.

biznis, zmluva
Zdroj: Dreamstime

Ak chcete „spotrebák“ od nebankoviek, dávajte si dobrý pozor. Stovky žiadateľov takéhoto úveru sa totiž stretli s pochybnými praktikami, pri ktorých musel zakročiť regulátor. Národná banka za posledné roky eviduje zvýšený počet sťažností spotrebiteľov.

Najviac námietok bolo voči spotrebiteľským úverom nebankoviek, následne voči povinnému zmluvnému poisteniu, nepreplateniu poistného z poškodenia čelného skla na aute alebo s niektorými poplatkami bánk. Dokopy išlo o 15 percent z celkových 2 364 sťažností. „V týchto podaniach spotrebitelia namietali nedostatky zmluvy o spotrebiteľskom úvere, ktoré môžu mať za následok bezodplatnosť a bezpoplatkovosť spotrebiteľských úverov,“ píše sa v správe o dohľade nad finančným trhom za minulý rok.

Aj keď je centrálna banka viazaná v týchto prípadoch mlčanlivosťou, analytik portálu Finančný kompas Maroš Ovčarik hovorí o dvoch prípadoch pochybení nebankoviek. „Stretli sme sa s prípadmi, kde spotrebitelia namietali správnosť údajov uvedených v úverovej zmluve. Konkrétne namietali výšku ročnej percentuálnej miery nákladov, ktorá aj podľa nášho názoru nebola v zmluve uvedená korektne. Zároveň sme sa stretli s otázka

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.