Na snímke zľava splnomocnenkyňa vlády pre iniciatívu „One Belt One Road“ Dana Meager, veľvyslanec Číny Lin Lin a minister dopravy a výstavby Árpád Érsek počas slávnostného privítania prvého nákladného vlaku.TASR
StoryEditorVeľvyslanec: Vlaky budú cez vás len prechádzať
Lin Lin tvrdí, slovenský trh je na konečnú zastávku pre nákladne vlaky malý.
Pravidelné nákladné vlaky z Číny s konečnou stanicou na Slovensku chodiť nebudú. Dôvodom je slovenský trh a ekonomicky výhodnejšie trasy. Plánované príchody dvakrát týždenne tak padli.
Len „cez“
„Slovensko sa zatiaľ nedá považovať za konečnú stanicu,“ hovorí pre HN čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin. Podľa neho je naša krajina malým trhom. Maďarská Budapešť, či nemecký Duisburg, kde nákladné vlaky väčšinou končia, sa totiž ekonomicky „oplatia“ viac. „Preto si myslím, že pri budovaní nákladnej trasy vlakov medzi Čínou a Európou môže Slovensko zo...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-10 23:20:06 - Feat.: - Title: Štátny dopravca chce kúpiť vlaky na batérie za viac ako 100 miliónov. Využitie nájdu pri Nitre či na Záhorí
02 - Modified: 2025-03-05 20:25:56 - Feat.: - Title: Opozícia chce v Grécku za zrážku vlakov spred dvoch rokov vysloviť vláde nedôveru
03 - Modified: 2025-03-04 10:00:00 - Feat.: - Title: Aktuálny grafikon posilnil medzinárodné vlakové spojenia do Česka, Rakúska a na Ukrajinu
04 - Modified: 2025-02-27 16:29:13 - Feat.: - Title: Najhoršiu vlakovú nehodu v Grécku spôsobila séria systémových chýb. Vyšetrovatelia odhalili jej príčiny
05 - Modified: 2025-02-24 23:17:09 - Feat.: - Title: Na železnice míňa štát tak ako nikdy. Rušňovodiči a výpravcovia zarábajú skokovo viac