Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyPravidelné nákladné vlaky z Číny s konečnou stanicou na Slovensku chodiť nebudú. Dôvodom je slovenský trh a ekonomicky výhodnejšie trasy. Plánované príchody dvakrát týždenne tak padli.
Len „cez“
„Slovensko sa zatiaľ nedá považovať za konečnú stanicu,“ hovorí pre HN čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin. Podľa neho je naša krajina malým trhom. Maďarská Budapešť, či nemecký Duisburg, kde nákladné vlaky väčšinou končia, sa totiž ekonomicky „oplatia“ viac. „Preto si myslím, že pri budovaní nákladnej trasy vlakov medzi Čínou a Európou môže Slovensko zohrávať skôr úlohu prechodného štátu,“ tvrdí Lin. Dodáva, že Slovenská republika by mala hlavne využiť svoju geografickú polohu.
Napriek tomu veľvyslanec tvrdí, že to neznamená, že čínska strana nemá záujem o vlaky končiace na Slovensku. „Musíme o týchto veciach ešte veľa rokovať, aby trasa bola ekonomickejšia a udržateľnejšia,“ dodáva Lin.
Informácie o nepremávaní čínskych vlakov do bratislavského prístavu priniesli ako prvé Hospodárske noviny ešte minulý týždeň. Ešte pred polrokom totiž vítala delegácia na čele s ministrom dopravy Arpádom Érsekom prvý v
Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.
Už máte predplatné? Prihláste sa
Newsletter
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.