19.04.2018, 09:22 Aktualizované dňa 19.04.2018 o 11:54

Výstavba Triblaviny sa posúva, Érseka rozčúlili aktivisti

Križovatka mala byť hotová v apríli 2017, jej výstavba sa však pre námietky odsúva.

Oživenie výstavby na križovatke Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislava sa pre ďalšie námietky posúva na august tohto roka. Na štvrtkovej tlačovej konferencii priamo na mieste stavby o tom informoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Výstavba križovatky Triblavina sa oficiálne začala v apríli 2015 a dokončená mala byť v apríli 2017. Hlavné práce na projekte však stoja pre námietky. Aj v súčasnosti podalo podľa ministerstva dopravy Občianske združenie (OZ) Triblavina a Združenie domových samospráv rozklad voči predĺženiu platnosti územného rozhodnutia napojenia križovatky na cestu prvej triedy. "OZ Triblavina a pán Slávik všetko napádajú," skonštatoval minister.

Na vine sú aktivisti

"Túto križovatku môžeme začať stavať až v auguste," dodal Érsek.

 "Vyzývam OZ Triblavina a tých, ktorí nemajú iné na robote, len aby sa odvolávali, aby s tým prestali. Alebo nech pokračujú, ale nech oni potom nesú zodpovednosť za to, že sa 100-tisíc ľudí nedostane načas do práce a ešte im to mesiace a roky bude trvať," apeloval Érsek.

Už sa mohlo dávno stavať

Keby sa pri križovatke nepodávali odvolávania, mohla sa podľa neho začať riadne stavať pred troma rokmi. "Stojíme na križovatke Triblavina, ktorá sa mohla začať stavať v roku 2015, je rok 2018 a ešte sme ju nemohli začať stavať," povedal Érsek. Minister momentálne počíta s dokončením križovatky v roku 2021.

Čo sa týka procesov námietok a odvolávaní, štát ich podľa Érseka nevie urýchliť, pretože každý má právo sa odvolať. "Ani zmenou zákona to nevieme spraviť, lebo je to európska legislatíva," vysvetlil. Cesty chce podľa vlastných slov budovať v rámci všetkých zákonov.

Prieťahy diaľnicu zdražujú

"Ale to, čo robia občianske združenia a aktivisti, už presahuje všetky rámce," upozornil. "Nech oni potom vysvetľujú ľuďom, že to bude predražené, že to stojí nejaké peniaze, že tu tri roky nemôžeme stavať," rozčúlil sa Érsek.

Pripomenul, že námietky sú okrem iného aj pri projekte výstavby obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

OZ Triblavina tvrdí, že v prípade križovatky Triblavina sa rozhodlo v neprospech občanov. Diaľnica sa má totiž budovať ako štvorpruhová, bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Pôvodne sa mala stavať s troma pruhmi a súbežnými kolektormi. Národná diaľničná spoločnosť však argumentuje, že zmenu stavby križovatky si vyžiadala nevyhnutná potreba rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy pre nárast intenzity dopravy.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.