StoryEditor

Výstavba Triblaviny sa posúva, Érseka rozčúlili aktivisti

19.04.2018, 09:22
Autor:
TASRTASR
Križovatka mala byť hotová v apríli 2017, jej výstavba sa však pre námietky odsúva.

Oživenie výstavby na križovatke Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislava sa pre ďalšie námietky posúva na august tohto roka. Na štvrtkovej tlačovej konferencii priamo na mieste stavby o tom informoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Výstavba križovatky Triblavina sa oficiálne začala v apríli 2015 a dokončená mala byť v apríli 2017. Hlavné práce na projekte však stoja pre námietky. Aj v súčasnosti podalo podľa ministerstva dopravy Občianske združenie (OZ) Triblavina a Združenie domových samospráv rozklad voči predĺženiu platnosti územného rozhodnutia napojenia križovatky na cestu prvej triedy. "OZ Triblavina a pán Slávik všetko napádajú," skonštatoval minister.

Na vine sú aktivisti

"Túto križovatku môžeme začať stavať až v auguste," dodal Érsek.

 "Vyzývam OZ Triblavina a tých, ktorí nemajú iné na robote, len aby sa odvolávali, aby s tým prestali. Alebo nech pokračujú, ale nech oni potom nesú zodpovednosť za to, že sa 100-tisíc ľudí nedostane načas do práce a ešte im to mesiace a roky bude trvať," apeloval Érsek.

Už sa mohlo dávno stavať

Keby sa pri križovatke nepodávali odvolávania, mohla sa podľa neho začať riadne stavať pred troma rokmi. "Stojíme na križovatke Triblavina, ktorá sa mohla začať stavať v roku 2015, je rok 2018 a ešte sme ju nemohli začať stavať," povedal Érsek. Minister momentálne počíta s dokončením križovatky v roku 2021.

Čo sa týka procesov námietok a odvolávaní, štát ich podľa Érseka nevie urýchliť, pretože každý má právo sa odvolať. "Ani zmenou zákona to nevieme spraviť, lebo je to európska legislatíva," vysvetlil. Cesty chce podľa vlastných slov budovať v rámci všetkých zákonov.

Prieťahy diaľnicu zdražujú

"Ale to, čo robia občianske združenia a aktivisti, už presahuje všetky rámce," upozornil. "Nech oni potom vysvetľujú ľuďom, že to bude predražené, že to stojí nejaké peniaze, že tu tri roky nemôžeme stavať," rozčúlil sa Érsek.

Pripomenul, že námietky sú okrem iného aj pri projekte výstavby obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

OZ Triblavina tvrdí, že v prípade križovatky Triblavina sa rozhodlo v neprospech občanov. Diaľnica sa má totiž budovať ako štvorpruhová, bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Pôvodne sa mala stavať s troma pruhmi a súbežnými kolektormi. Národná diaľničná spoločnosť však argumentuje, že zmenu stavby križovatky si vyžiadala nevyhnutná potreba rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy pre nárast intenzity dopravy.

01 - Modified: 2017-04-10 16:37:19 - Feat.: 0 - Title: Kauza Triblavina. V koho záujme pracuje štát? Aktivisti vyzvali ministra, aby konal 02 - Modified: 2018-03-31 06:33:49 - Feat.: 0 - Title: Ťažkých deväť rokov. Pozrite sa, čo všetko prinesie rozširovanie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou
01 - Modified: 2024-04-18 14:13:08 - Feat.: - Title: Na R7 začalo horieť auto, treba tam počítať s dopravným obmedzením 02 - Modified: 2024-04-16 11:22:52 - Feat.: - Title: Napredovanie D1 pri Ružomberku je dobrá správa, no prioritou je aj R1, hovorí primátor 03 - Modified: 2024-04-15 12:32:25 - Feat.: - Title: Problémový úsek D1 pri Ružomberku sa rozbehol. Na tuneli Čebrať robí denne 500 ľudí, minister Ráž je spokojný 04 - Modified: 2024-04-08 05:32:07 - Feat.: - Title: Začína sa rozsiahla rekonštrukcia mosta v križovatke D1 a R1 pri Trnave 05 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 11:34