Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.05.2018, 00:00

Cesty u nás brzdí starý zákon aj ľudská nátura, tvrdí odborník

Výstavba diaľnice sa na Slovensku utápa vo veľkom chaose. Povedal to v rozhovore pre HN Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.

Ondrej Matej
Zdroj: Peter Mayer

Dalo sa v prácach na tuneli Čebrať pokračovať už minulý rok, ako povedal primátor Ružomberka?
Nedalo. Mohli sa robiť len geologické vrty na to, aby si NDS potvrdila správnosť rozhodnutia viesť tunel v novej trase. Žiadne iné práce, ktoré boli trvalo zabudované do projektu stavby, sa vykonávať nemohli, kým bol otvorený proces posudzovania vplyvov na životné prostredie. Navyše, geologické vrty pred posudzovaním zrejme už boli dokončené. Neviem si dobre predstaviť, že by NDS požiadala o zmenu trasy diaľnice ešte predtým.


Primátor chcel zrejme nie celkom presne povedať, že zhotoviteľ mohol pokračovať v prácach na ostatných úsekoch diaľnice. Tie stáli.


Prečo?
Z nášho pohľadu je tu problém aj s víťazným konzorciom OHL a Váhostav. Vymenili si totiž medzi sebou líderstvo, čím nastala veľmi zložitá situácia aj vo vzťahu k zhotoviteľovi stavby.


Navyše, NDS sa podpísala pod jeden nepríjemný dodatok, ktorý hovorí len o zmene termínu dokončenia stavby s tým, že zvýšenie

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.