Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.05.2018, 00:00

Funkčných železníc u nás ubúda

Nové trate nestaviame, existujúce rekonštruujeme pomaly. Odborníkovi v postupe prác na našich železniciach chýba koncepcia.

Funkčných železníc u nás ubúda
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Slovensko tvorí skupinu štátov s Bulharskom, Gréckom či Talianskom, kde z dlhodobého hľadiska dĺžka využívaných železničných tratí klesá. Európskymi ťahúňmi v budovaní nových koľajových spojení sú Španieli a Litovčania. Na porovnanie – zadlženosť Španielska je oproti Slovensku takmer dvojnásobná, v miere rastu HDP sú si krajiny podobné.

Vlády Roberta Fica aj Petra Pellegriniho sa v programových vyhláseniach zaviazali k zatraktívneniu osobnej vlakovej dopravy. Zabezpečiť to majú najmä modernizácia tratí, s tým súvisiaca vyššia rýchlosť vlakov a lepšie služby Železničnej spoločnosti Slovensko. Nár

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.