Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
18.05.2018, 00:00

Hotelieri lákajú svojich zamestnancov na benefity

S nedostatkom pracovnej sily bojujú aj zamestnávatelia, ktorí pôsobia v cestovnom ruchu.

HORECA KONFERENCIA 2018
Zdroj: Peter Mayer

Stredné odborné školy v odboroch cestovného ruchu ročne vyprodukujú tisíce absolventov. Napriek tomu hotelieri tvrdia, že sa po škole strácajú štúdiom na vysokých školách často v nesúvisiacich odboroch alebo odchodom do zahraničia a ani si neprídu vypýtať prácu u nás. Aj nedostatok zamestnancov v turizme bol jednou z tém na Jarnom stretnutí hotelierov na konferencii HORECA 2018, ktorú v Senci organizovali Hospodárske noviny spolu so Zväzom hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky.


Hotelieri vinia školstvo
„Stav so zamestnancami je kritický,“ hovorí Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ Hotela Devín. Pridáva sa tiež generálny manažér Hotela Augustiánsky dom Petr Borák. „Ľudí je nedostatok a každý zamestnávateľ s týmto problémom bojuje,“ tvrdí. Za nedostatok kvalifikovaných ľudí vinia manažéri ubytovacích zariadení najmä súčasný systém školstva, ale aj prehnané ambície rodičov, ktoré sú často v rozpore s tým, čo deti chcú alebo na čo majú predpoklady.


Podľa bývalej riaditeľky hotelovej akadémie a súčasnej riaditeľky Hotela Hviezdoslav Sylvie Holopovej sa takmer pred tridsiatimi rokmi začala budovať nová filozofia školstva, ktorá mala smerovať bližšie k praxi.

Každá nová vláda však podľa nej prichádza so svojou koncepciou vzdelávania. „Nakoniec z toho vznikol guláš, v ktorom sa nevyznajú ani riaditelia, ani učitelia, a ani žiaci. Vznikol hybrid, ktorý je vzdialený od praxe, a chceme ho nahradiť duálnym vzdelávaním,“ myslí si Holopová. Odborníčka ďalej tvrdí, že v školách chýbajú odborníci z praxe a kvalitne pripraviť žiaka podľa nej nemôže učiteľ, ktorý nikdy nepôsobil v hotelierskej praxi.


Problém tiež vidí v rodičoch, pretože sa snažia chrániť svoje deti, aby nemuseli pracovať. Podľa Ondrčku sa rodičia boja pustiť svoje deti do zahraničia, kde sa môžu vzdelávať a zdokonaliť v cudzích jazykoch. „Keď som pred 15 rokmi prijímal recepčného, vedel dva cudzie jazyky. Dnes som vďačný za jeden, ktorý radšej nebudem na pohovore skúšať, lebo sa bojím, že uchádzač n

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.