13.06.2018, 00:00

Kto chce opraviť vozne, musí prísť k Poórovi

Národný dopravca vyhlásil súťaž s netradičnou podmienkou. Podľa analytika zvýhodňuje spoločnosť známeho veľkopodnikateľa.

Údržba a rekonštrukcia vozňov čaká aj približne 30-ročné súpravy.
Zdroj: TASR

Dvanásť vozňov z konca 80. rokov sa bude opravovať v areáli firmy podnikateľa Vladimíra Poóra. Železničná spoločnosť Slovensko vyhlásila súťaž, v ktorej od víťaza požaduje, aby prišiel pracovať do priestorov ŽOS Trnava. Dôvod je jednoduchý – ŽOS Trnava má s národným dopravcom uzatvorenú rámcovú zmluvu na revízne opravy tých istých vozňov.


Súbežné opravy
Zmluvu na drobné opravy vozňov uzatvorila ZSSK pred necelým rokom. ŽOS Trnava vo vagónoch kontroluje podvozky, lakuje a natiera ich rámy, prípadne upravuje exteriér. Rozsah prác už národný dopravca nepovažuje za dostačujúci, a preto vyhlásil súťaž na kompletnú modernizáciu. „Interiér uvedených vozňov je po približne 25 až 30 rokoch prevádzky morálne a fyzicky opotrebovaný. Oprava interiéru v rozsahu R2 (revíznych opráv, pozn. red.) by nepriniesla požadovaný efekt. Najmä sedadlá svojimi parametrami nespĺňajú požiadavky verejnosti, preto ich čalúnenie v rámci R2 nepripadá do úvahy, jedinou možnosťou je výmena sedadiel za nové,“ argumentuje ZSSK. Revízne práce a kompletnú modernizáciu vozňov c

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.