V súčasnosti je veľkým hitom umiestňovanie domácich a regionálnych výrobcov na pulty maloobchodu. Aký je momentálne ich podiel v Lidli?
Podiel slovenských potravín na našom obrate predstavuje za posledné sledované obdobie 20 percent. Počet domácich dodávateľov v Lidli narástol za posledný fiškálny rok o viac ako 10 percent a hodnota týchto tovarov v nákupných cenách v porovnaní s predchádzajúcim rokom takmer o štvrtinu. Je pre nás dôležité, aby dodávatelia okrem kritérií kvality a ceny splnili i kritérium objemu a kontinuity dodávky. Máme tri logistické centrá a minimálna zásobovacia jednotka je momentálne jedno logistické centrum.
Plánujete tento podiel zvyšovať?
V minulom roku sme si stratégiu nastavili tak, že chceme slovenský sortiment v našej predajnej sieti rozširovať. Dokonca sme si nastavili pozitívne diskriminačné pravidlo, že ak máme dve rovnaké ponuky od dodávateľov – jednu slovenskú a druhú zahraničnú, tak uprednostníme domácu.
Ako sa spolupracuje s domácimi dodávateľmi?
Dodávatelia, ktorí s nami spolupracujú už dlhšie, sú tí, s ktorými máme absolútne bezproblémovú spoluprácu na vynikajúcej úrovni ako s akýmkoľvek zahraničným dodávateľom. Myslím, že o potvrdení kvality hovorí aj fakt, že im umožňujeme cez našu sieť exportova...
Zostáva vám 85% na dočítanie.