21.06.2018, 09:34

Kofola kupuje výrobcu minerálnych vôd Kláštorná. Chce ju vrátiť na výslnie

V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou.

Kofola kupuje výrobcu minerálnych vôd Kláštorná. Chce ju vrátiť na výslnie
Zdroj: Kofola

Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná. Značku chce oživiť a vrátiť na výslnie. Kofola o tom dnes ČTK informovala v tlačovej správe.

Hodnotu akvizície firma nezverejnila. Kofola uviedla, že Kláštorná je známa neutrálnou chuťou a prameňom, ktorý spĺňa najnáročnejšie kritériá na kvalitu minerálnej vody. Z hľadiska zloženia patrí medzi najkvalitnejšie zdroje na území Slovenska.

"Do povedomia Slovákov sa zapísala ako Kráľovná minerálnych vôd. Kvôli komplikovanej vlastníckej histórii si však prešla zložitými obdobiami a takmer sa na ňu zabudlo. Cieľom Kofoly je túto vysoko kvalitnú minerálnu vodu oživiť a vrátiť tam, kam patrí - na stoly spokojných zákazníkov," uviedla hovorca Kofoly Jaroslava Musilová.

Podobnosť s vlastnou históriou

V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou: Kofola po roku 1989 začala upadať, vytláčali ju zahraničné značky a na trhu mala veľmi nízky podiel. Potom, čo značku a receptúru kúpila rodina Samaras, zažila Kofola výrazný vzostup a rozvoj.

"Veríme, že rovnaký príbeh zopakujeme aj s touto minerálnou vodou, v ktorej vidíme výrazný potenciál," uviedol prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola René Musila.

Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2100 ľudí, z toho asi 700 v Česku.

K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola.

Viacero minerálnych vôd

Skupina má vo svojom portfóliu aj minerálne vody: pramenitú vodu Rajec, slovinskú minerálnu vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerálnu vodu Badoit a tradičné kúpeľné pramene Bílinská kyselka, Rudolfov prameň a Zaječická horká voda.

V minulom roku Kofola vytvorila tržby vyše 270 miliónov eur. Dosiahla zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 36,7 milióna eur a prevádzkový zisk skoro 15 miliónov eur.

Väčšinovým majiteľom skupiny je spoločnosť Aetos patriaca rodine Samaras a ostatným zakladateľom Kofoly (akcionármi sú René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 percent akcií.

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.