Kofola
StoryEditor

Kofola kupuje výrobcu minerálnych vôd Kláštorná. Chce ju vrátiť na výslnie

21.06.2018, 09:34
Autor:
ČTKČTK
V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou.

Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná. Značku chce oživiť a vrátiť na výslnie. Kofola o tom dnes ČTK informovala v tlačovej správe.

Hodnotu akvizície firma nezverejnila. Kofola uviedla, že Kláštorná je známa neutrálnou chuťou a prameňom, ktorý spĺňa najnáročnejšie kritériá na kvalitu minerálnej vody. Z hľadiska zloženia patrí medzi najkvalitnejšie zdroje na území Slovenska.

"Do povedomia Slovákov sa zapísala ako Kráľovná minerálnych vôd. Kvôli komplikovanej vlastníckej histórii si však prešla zložitými obdobiami a takmer sa na ňu zabudlo. Cieľom Kofoly je túto vysoko kvalitnú minerálnu vodu oživiť a vrátiť tam, kam patrí - na stoly spokojných zákazníkov," uviedla hovorca Kofoly Jaroslava Musilová.

Podobnosť s vlastnou históriou

V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou: Kofola po roku 1989 začala upadať, vytláčali ju zahraničné značky a na trhu mala veľmi nízky podiel. Potom, čo značku a receptúru kúpila rodina Samaras, zažila Kofola výrazný vzostup a rozvoj.

"Veríme, že rovnaký príbeh zopakujeme aj s touto minerálnou vodou, v ktorej vidíme výrazný potenciál," uviedol prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola René Musila.

Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2100 ľudí, z toho asi 700 v Česku.

K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola.

Viacero minerálnych vôd

Skupina má vo svojom portfóliu aj minerálne vody: pramenitú vodu Rajec, slovinskú minerálnu vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerálnu vodu Badoit a tradičné kúpeľné pramene Bílinská kyselka, Rudolfov prameň a Zaječická horká voda.

V minulom roku Kofola vytvorila tržby vyše 270 miliónov eur. Dosiahla zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 36,7 milióna eur a prevádzkový zisk skoro 15 miliónov eur.

Väčšinovým majiteľom skupiny je spoločnosť Aetos patriaca rodine Samaras a ostatným zakladateľom Kofoly (akcionármi sú René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 percent akcií.

01 - Modified: 2023-12-08 12:34:44 - Feat.: - Title: Majiteľ Kofoly pre HN: Namiesto toho, aby vláda šetrila na výdavkovej strane, zdaňuje tých, čo fungujú 02 - Modified: 2023-09-11 08:16:03 - Feat.: - Title: TV reklama: Najvyššie body získal Láskyplný piatoček 03 - Modified: 2023-08-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Smäd hasíme čoraz drahšími sladenými nápojmi. A zisky československej legendy aj konkurencie z USA idú nahor 04 - Modified: 2023-05-17 07:50:52 - Feat.: - Title: Kofola a Mattoni 1873 vstupujú do slovenskej firmy, investujú do recyklácie PET fliaš 05 - Modified: 2022-12-27 12:10:30 - Feat.: - Title: Legendárna československá značka takmer zanikla. Na nohy ju opäť postavila rodina Samarasovcov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 10:59