StoryEditor

Oproti Viedni máme výhodu. Sme menší

22.06.2018, 00:00
Doprava, Riaditeľ letiska M. R. Štefánika v Bratislave Jozef Pojedinec chce aj tento rok prekonať hranicu dvoch miliónov prepravených pasažierov.

Kto je Jozef Pojedinec
Šéfom letiska je od apríla minulého roka, kedy minister dopravy Árpad Érsek odvolal dovtedajšieho riaditeľa Ivana Trhlíka. Pojedinec najskôr na letisku zastával pozíciu riaditeľa útvaru a neskôr divízie bezpečnosti letiskovej ochrany. Členom predstavenstva letiska bol od roku 2008 do roku 2010.


Ryanair cez Laudamotion rozširuje ponuku letov z Viedne. Wizz Air podobne. Niektoré linky sa prekrývajú s tými z Bratislavy. Nebojíte sa tejto expanzie a toho, že si buď Ryanair, alebo Wizz Air zbalí kufre?
Aj Ryanair, aj Wizz Air dostali vo Viedni priestor na základe toho, že niektoré aerolinky sa dostali do problémov a zanikli. Preto prebrali tamojší trhový podiel aj sedačkovú kapacitu, ktoré po krachu Air Berlin a Niki vznikli. Momentálne ich nevnímame ako konkurenciu, konanie týchto spoločností sledujeme, ale nekomentujeme. Je to rozhodnutie leteckých spoločností. Predpokladám, že v prvom rade sa budú zameriavať na klientelu, ktorá ostala po krachu Air Berlin, a uvidíme, ako sa vyprofilujú ich linky. Treba povedať, že na letisku Viedeň je úplne iný trh ako ten v Bratislave. Aglomerácia len samotnej Viedne je niekde okolo 2,2 milióna obyvateľov. Slovensko je malá krajina len s 5,5 milióna obyvateľov. My sa snažíme, aby sa aerolinky, ktoré sú u nás, cítili komfortne. Čas nakoniec ukáže, ako sa situácia na Schwechate bude vyvíjať.


Mimoriadne odchody či rušenie liniek teda nečakáte? Podobnú situáciu neočakávali ani v Košiciach a nakoniec tam Wizz Air zrušil bázu a tri zo štyroch liniek.
To je jedna vec. Druhou vecou je, že Ryanair ohlásil, že otvára linku z Košíc. Možnosť rušenia liniek nevylučujeme, no zachovávame si skôr optimizmus. Tak Ryanair, ako aj Wizz Air na našom letisku rastú a pridávajú linky, čo odzrkadľuje aj nárast pravidelnej dopravy, ktorý za prvých päť mesiacov tohto roka dosiahol úroveň 21 až 22 percent. Očakávame aj nárast charterovej dopravy o 30 percent.

Nejde v Košiciach zo strany Ryanairu len o nejakú vypočítavosť či skúšku? Od apríla 2019, keď tam začnú lietať, sa budú konať aj m...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 14:00:00 - Feat.: - Title: Archívny rozhovor s etnologičkou: Pravý Slovák alebo pravý Slovan, čo to je? Niečo také neexistuje 02 - Modified: 2024-04-22 13:51:27 - Feat.: - Title: Riaditeľka televízie v Litve pre HN: U nás je spoločnosť jednotná, nechce sledovať žiadne proruské správy 03 - Modified: 2024-04-22 04:56:32 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Emma Drobná: „Nikdy som nelietala v oblakoch, skôr som úzkostlivá.“ 04 - Modified: 2024-04-21 21:52:36 - Feat.: - Title: Šéf novej banky pre HN: Do konkurenčného boja na Slovensku chceme vstúpiť už v januári 05 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. apríl 2024 20:22