Primátor Bratislavy Ivo NesrovnalTASR/Dano Veselský
StoryEditor

Nesrovnal sa obáva problémov v doprave po zatvorení zjazdu na Bajkalskú a zaslepení Prístavnej

07.07.2018, 10:40
Autor:
TASRTASR
Deklaruje preto, že v prípade stavby musia byť okrem presného a záväzného harmonogramu výstavby určené reálne obchádzkové trasy.

Predtým, ako sa spustia práce na výstavbe R7 a D4 s priamym dopadom na organizáciu dopravy v hlavnom meste, musia byť prijaté a jasne odkomunikované opatrenia, ktoré zabezpečia dočasné riešenie. V relácii Tablet.TV Hlavné mesto to zdôraznil bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

Argumentuje pritom aj informáciami z etapizácie stavby. "Musím sa priznať, že mi 'zatrnulo', lebo keď som sa dozvedel, že prvým krokom v septembri má byť zatvorenie zjazdu na Bajkalskú a zaslepenie Prístavnej ulice, tak som sa pýtal, ako bude vedená doprava. A dostal som odpoveď, že sa ešte musí urobiť štúdia," uviedol primátor.

Deklaruje preto, že v prípade stavby musia byť okrem presného a záväzného harmonogramu výstavby určené reálne obchádzkové trasy. Na výčitku Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, že mesto samo mohlo byť iniciatívne pri predkladaní návrhov na obchádzkové trasy, keďže sa zúčastňovalo pravidelných porád, Nesrovnal poukázal na to, že pracovná komisia s účasťou mesta sa doteraz venovala čisto technickým detailom samotného projektu nultého obchvatu.

"S etapizáciou výstavby nás však oboznámili len pred približne tromi týždňami. Hneď som začal konať a zvolal som koordinačné stretnutie všetkých dotknutých aktérov – od ministerstva, zhotoviteľa, samosprávneho kraja, mestských častí či polície. A keď som sa pýtal, ako získavajú informácie o výstavbe, vysvitlo, že to bola komunikácia krížom-krážom, bez toho, aby to niekto riadil a koordinoval," upozornil Nesrovnal.

Preto okrem požiadavky na reálne obchádzky a záväzný harmonogram výstavby, posilnenia prímestskej dopravy i vybudovania dočasných záchytných parkovísk, vzišla zo stretnutia i požiadavka na jednotiacu osobu - splnomocnenca, koordinátora, ktorý bude zabezpečovať promptné komunikovanie o krokoch, ktoré sa v prípade projektu vykonávajú a budú vykonávať.

"Veľmi jasne sa ukazuje potreba takéhoto človeka napríklad pri informáciách o zmene spôsobu stavby v úseku v katastri Jaroviec. Dotknuté mestské časti sú proti, no tieto informácie sa dozvedeli z médií. A tu má byť človek, ktorý bude proaktívne komunikovať a vysvetľovať, aby nedochádzalo k takýmto nezrovnalostiam," povedal primátor.

S požiadavkou na vytvorenie splnomocnenca pre projekt D4 a R7 sa obrátil aj na ministra dopravy Árpáda Érseka. "Osobne sme sa ešte nestretli, ale je o probléme informovaný," uviedol Nesrovnal.

Verí, že podobné koordinačné stretnutie, aké zvolalo mesto, bude ministerstvo, resp. zhotoviteľ organizovať pravidelne. "O tom, aké je to dôležité, viem zo skúseností pri dokončovaní Starého mosta. Vtedy sme sa na tej najvyššej úrovni stretávali raz mesačne, na nižšej dokonca v týždenných intervaloch. A aj tento projekt to potrebuje," zdôraznil primátor. "Ide totiž o dôležité a podľa môjho názoru aj naozaj prospešné dielo pre Bratislavu. Úspešné však bude len za predpokladu, že bude v každej svojej etape vysvetlené a zrozumiteľné pre všetkých," dodal v Tablet.TV.

01 - Modified: 2024-04-18 14:13:08 - Feat.: - Title: Na R7 začalo horieť auto, treba tam počítať s dopravným obmedzením 02 - Modified: 2024-04-18 14:08:09 - Feat.: - Title: Bratislavské letisko patrí k desiatke najlepších letísk vo východnej Európe 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-18 11:51:59 - Feat.: - Title: V bratislavskom Ružinove plánujú postaviť polyfunkčný objekt za 21 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 04:09