Biznis, kancelária, práca, jobDreamstime
StoryEditor

Želania mileniálov sa s ponukami firiem často nezhodujú. Od zamestnávateľov vyžadujú hlavne voľnosť

16.07.2018, 10:27
Autor:
TASRTASR
Zamestnanci s rokom narodenia 1980 až 1995 budú onedlho tvoriť najpodstatnejšiu časť pracovnej sily na trhu práce.

Generácia Y tvorí na trhu práce stále dôležitejšiu skupinu zamestnancov. Mileniáli prinášajú v porovnaní s predošlými generáciami nové prístupy k práci, ale zároveň aj nové požiadavky. Ukazuje sa, že títo zamestnanci vyžadujú v prvom rade voľnosť.

Zamestnanci s rokom narodenia 1980 až 1995 budú onedlho tvoriť najpodstatnejšiu časť pracovnej sily na trhu práce. Aj z tohto dôvodu je pre firmy dôležité zisťovať, aké požiadavky majú ľudia tejto vekovej skupiny. Výsledky z Paylab Data Research ukazujú, že požiadavky týchto zamestnancov sa na Slovensku s ponukou zamestnávateľov zatiaľ nezhodujú.

Súčasná generácia mladých ľudí oceňuje, ak má možnosť spolurozhodovať o tom, ako si naplánovať prácu tak, aby popri nej stíhala aj súkromné aktivity. Flexibilný pracovný čas vnímajú ako prejavenú dôveru zamestnávateľa.

Ďalšími žiadanými benefitmi mileniálov je dovolenka navyše či práca z domu. Všetky benefity, ktoré skončili v TOP 3, tak súvisia s väčšou voľnosťou zamestnancov.

Želania slovenských mileniálov sa s ponukami firiem často nezhodujú. Vyplýva to z údajov zo mzdového portálu Platy.sk. Zamestnanci generácie Y majú od svojich zamestnávateľov najčastejšie k dispozícii firemné akcie, kávu či iné nápoje zadarmo, flexibilný pracovný čas alebo mobil či notebook na súkromné účely.

Hoci prispôsobovanie prichádza pomaly, treba dodať, že práve ponuka benefitov, o ktorú mileniáli prejavujú záujem, postupne rastie.

Príspevky zamestnávateľa by mali ísť podľa tejto skupiny zamestnancov jednoznačne do vzdelávania. Finančnú pomoc na výučbu jazykov si praje až 46 percent, hneď druhé je odborné vzdelávanie, na ktoré by si želalo príspevok od svojej firmy 33 percent zamestnancov generácie Y.

Ďalšou veľmi oceňovanou kapitolou sú relaxačné aktivity, ako napríklad masáže a wellness, ktoré preferuje 33 percent respondentov.

Z prieskumu vyplynulo, že mileniálom na pracoviskách najviac chýba férové odmeňovanie a možnosť osobného a profesionálneho rastu. Firmy, ktoré chcú byť atraktívnym zamestnávateľom pre túto cieľovú skupinu, by mali svoj odmeňovací systém v prvom rade stransparentniť a jasne komunikovať. V pdlate a v prístupe ku kariérnemu rastu by nemali figurovať žiadne diskriminačné praktiky.

Veľké problémy vidia mileniáli vo firmách na Slovensku aj v zbytočnom strese na pracovisku, striktnom pracovnom čase, malom priestore na vzdelávanie či obmedzenom prístupe k zdravému stravovaniu.

01 - Modified: 2024-04-23 13:00:00 - Feat.: - Title: Sľúbili im prácu v Rusku. Bez ich zvolenia však skončili na ukrajinskom fronte 02 - Modified: 2024-04-12 08:50:32 - Feat.: - Title: Že roboti kradnú prácu je mýtus, nové technológie zvyšujú význam úlohy ľudí, vraví manažér Amazonu 03 - Modified: 2024-04-11 12:10:00 - Feat.: - Title: Nové opatrenie na kúpu elektromobilu? Je výhodné len pre jednu skupinu motoristov 04 - Modified: 2024-04-13 06:33:44 - Feat.: - Title: Práca z domu už nie je iba benefitom, ale bežnou požiadavkou moderného pracovného trhu 05 - Modified: 2024-04-01 09:00:00 - Feat.: - Title: Chceš žiť ako Chandler? Dostaneš 10-tisíc za to, že sa presťahuješ do Tulsy v Oklahome
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 08:10