Štát opäť spustil stavebné práce a razenie tunela Čebrať aj napriek odporu aktivistov. O tom aj o ďalších problémoch pri výstavbe diaľnic na Slovensku sme sa v štúdiu HNtelevzíie rozprávali s bývalým investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Jurajom Čermákom.
"Nie je možné odďaľovať výstavbu tým, že predkladáte stále nové a nové požiadavky. Jedného dňa sa to musí useknúť a niekto musí rozhodnúť: Poďme stavať," tvrdí Čermák.
Podľa jeho informácií nie sú požiadavky aktivistov závažné a nemajú veľké opodstatnenie.
Je podľa neho opodstatnené, že Ružomberčania nie sú spokojní, keďže sú poslední z väčších miest na trase D1, ktorí touto diaľnicou stále nie sú obídení.
"Niekto má veľké oči, prisľúbi termíny. Potom nevie robiť, nevie zorganizovať prácu, je tam neskoré nasadenie. To je jedna vec. To je na strane zhotoviteľa," reagoval Čermák na otázku, ako je možné, že sa nestíhajú termíny pri výstavbe diaľnic.
"Na strane investora - NDS-ky a ministerstva dopravy - je zase chyba, že netlačili od prvého termínu, kedy začal zhotoviteľ meškať," dodal.
Celý rozhovor s Jurajom Čermákom si pozrite vo videu vyššie.