Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.07.2018, 00:00

Na pultoch obchodov pribúdajú naše výrobky

Kým na Západe ponúkajú reťazce až 80 percent lokálnych produktoch, u nás to v priemere nie je ani polovica.

Na pultoch obchodov pribúdajú naše výrobky
Zdroj: Pavol Funtál

Slovenský spotrebiteľ čoraz častejšie siaha po výrobkoch regionálnych farmárov a pestovateľov. Reagujú na to aj reťazce, ktoré zvyšujúcemu sa záujmu o domáce produkty prispôsobujú svoju ponuku. Práve to má za následok, že na pultoch predajní sa objavuje čoraz viac slovenských potravín.


Slovensko napriek tomu v tomto smere zaostáva za Západom. Kým u nás je v priemere 40 percent produktov na pultoch domácich, v západoeurópskych krajinách, ako sú Rakúsko, Nemecko či Francúzsko, dosahuje tento podiel dvojnásobok.

Mlieko, voda aj chlieb
Kým prieskumy z minulých rokov naznačo

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.