Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.08.2018, 00:00

Predaj piva stúpol. Ťahajú ho radlery

Oproti minulému roku sme vypili viac piva. Kým českí pivári nedajú dopustiť na cidery, u nás dominujú radlery.

Predaj piva stúpol. Ťahajú ho radlery
Zdroj: Pixabay

Slovenský pivný trh patril v posledných rokoch k pomerne stálym a necharakterizovali ho žiadne väčšie zmeny. Reakcie pivovarov na seba nenechali dlho čakať a v snahe zaujať zákazníka začali reagovať na ich meniace sa potreby. Výsledok je jasný – Slováci po kvalitnejšom a dobrom pive siahajú čoraz častejšie.

Za Čechmi až tak nezaostávame
Slovenskí spotrebitelia nakúpili za posledný rok takmer 262 miliónov litrov piva a zaplatili zaň viac než 280 miliónov eur. Vyplýva to z údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen. Pri prepočte na jedného obyvateľa vychádza priemerná týždenná spotreba piva na 0,9 litra. Na porovnanie, v susednom Česku, ktoré je považované za pivnú krajinu a spotreba piva na jedného obyvateľa je tu najvyššia na svete, je to 1,3 litra na osobu. Tento rok možno za nárastom spotreby zlatistého moku hľadať aj rýchly nástup teplého počasia a rôzne športové udalosti. „V tomto roku to boli napríklad majstrovstvá sveta vo futbale,“ objasňuje Peter Adamec z portálu oPive.sk.


Keďže slovenský pivný trh v posledných rokoch stagnoval, pivovary sa rozhodli rozšíriť svoje ponuky o rôzne špeciály či retro pivá, začali ponúkať viac typov produktov z kategórie ciderov a rozširovať spektrum nealkoholických radlerov. Najmä tie sa totiž vo výraznej miere podieľali na nára

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.