Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.08.2018, 00:00

Do ciest a železníc investujeme najmasívnejšie z V4. Za Českom, Poľskom a Maďarskom aj tak zaostávame

Do dopravy lejeme dostatok peňazí, otázne však podľa analytika je, či investície prinášajú tie najvhodnejšie riešenia.

diaľnice, výstavba
Zdroj: Pavol Funtál

Slovensko do ciest a železníc síce investuje najmasívnejšie, no v rámci Vyšehradskej skupiny zaostávame aj tak. Nejde však o absolútnu sumu, ale o podiel na hrubom domácom produkte. Takýto trend pozoruje OECD od roku 2015, dovtedy sa Slovensko medzi krajinami V4 umiestňovalo zväčša na druhom mieste za Maďarskom. Aj napriek tomu, že peniaze do infraštruktúry nalievame, miera rozvinutosti ciest svedčí o inom.

O problémoch pri výstavbe diaľnic na Slovensku sme sa koncom júla v HNtelevízii rozprávali s bývalým investičným riaditeľom NDS Jurajom Čermákom:

​„Sieť diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku nie je ani zďaleka kompletná, to znamená, že máme celý rad úsekov pred dostavbou, v akomsi rozostavanom režime alebo len v príprave,“ uviedol v rozhovore pre HN investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek. Napríklad rozlohou zhruba o 38 percent väčšie Česko má trikrát viac diaľnic aj železničných tratí.

Analytik INEKO upozorňuje, že veľké balíky

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.