Kým pred niekoľkými rokmi sa Slováci vracali do obchodov s fľašami, dnes uprednostňujú ľahko otvárateľné a trendové plechovkové obaly.
Slovenský spotrebiteľ si čoraz častejšie kupuje nápoje v hliníkových plechovkách, pričom najčastejšie z nich pije pivo, potom energetické a kolové nápoje. Prieskumy ukazujú, že viac než polovica pív a radlerov v tomto roku sa predala práve v plechovkách. Nechávajú za sebou sklenené a plastové fľaše.
Náš zákazník, náš pán
Spotrebiteľ si v sklenenej fľaši kúpi každý piaty liter piva. Sklo stále dominuje v menších obchodoch, no podobne ako v supermarketoch a hypermarketoch, aj tu jeho podiel z roka na rok klesá. Čo sa týka plastov, tie sa predajú s každým štvrtým litrom.
Plechovky na pulty reťazcov zamierili najmä preto, lebo si...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-24 13:33:20 - Feat.: - Title: India ukazuje celému svetu, ako sa to má robiť. Do roku 2030 by mohli byť všetky jej vesmírne misie bezodpadové
02 - Modified: 2024-04-16 11:00:00 - Feat.: - Title: Svet vyprodukoval za jediný rok šialených 62 miliónov ton elektroodpadu. Ide o ekvivalent 8 226 bratislavských mostov SNP
03 - Modified: 2024-04-04 12:57:42 - Feat.: - Title: Envirorezort pripravuje novú, komplexnú stratégiu odpadového hospodárstva
04 - Modified: 2024-04-11 09:01:14 - Feat.: - Title: Sto rokov rybích lahôdok zo Žiliny
05 - Modified: 2024-04-04 08:00:00 - Feat.: - Title: Odpad z vesmírnej stanice takmer trafil dieťa. Prerazil strechu domu a preletel dvoma poschodiami