Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditor

Naše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh

15.08.2018, 00:00
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.

Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.

Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.

Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:

Rozbíjanie monopolu

O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.

„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:29:51 - Feat.: - Title: Európska únia prvýkrát uvalila sankcie na izraelských osadníkov kvôli útokom na Palestínčanov 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 00:21